Webbplats Statistik

Comments Posted By Johan

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Varför lämnar moderaterna 100-tusentals svenskar i orättvisa

Bra skrivet!

» Posted By Johan On 2010/04/13 @ 06:58

Bra skrivet!

» Posted By Johan On 2010/04/13 @ 05:58

Saabs död Maud Olofssons ansvar – Fundamental inkompetens och dumdryg arrogans från alliansen

I drygt 40 år har SAAB tillverkat personbilar utan lönsamhet. Detta har endast varit möjligt tack vare ägare och koncerntillghörigheter där flygplan, lastbilar eller andra personbilsmärken kompenserat de röda siffrorna. När nu hela personbilsindustrin går genom ett stålbad är det naturligt att vissa märken försvinner och att SAAB är ett av dessa är det väl egentligen inget som kan förvånas över. Att det händer just nu kan knappats lastast den nuvarande regeringen utan ska vi göra en politisk fråga av detta så behöver vi se det ur ett betydligt längre perspektiv och se till sveriges konkurrenskraft inom tillverkningsindustrin som en helhet. I över 4 decennier har SAAB gett sverige både arbetstillfällen och skatteintäkter. Det är vi som medborgare och de anställda som ska vara tacksamma och att vi nu gemensamt får betala tillbaka en bråkdel av de vi fått är inget att gråta över. TACK SAAB!

» Posted By Johan On 2009/12/20 @ 12:01

I drygt 40 år har SAAB tillverkat personbilar utan lönsamhet. Detta har endast varit möjligt tack vare ägare och koncerntillghörigheter där flygplan, lastbilar eller andra personbilsmärken kompenserat de röda siffrorna. När nu hela personbilsindustrin går genom ett stålbad är det naturligt att vissa märken försvinner och att SAAB är ett av dessa är det väl egentligen inget som kan förvånas över. Att det händer just nu kan knappats lastast den nuvarande regeringen utan ska vi göra en politisk fråga av detta så behöver vi se det ur ett betydligt längre perspektiv och se till sveriges konkurrenskraft inom tillverkningsindustrin som en helhet. I över 4 decennier har SAAB gett sverige både arbetstillfällen och skatteintäkter. Det är vi som medborgare och de anställda som ska vara tacksamma och att vi nu gemensamt får betala tillbaka en bråkdel av de vi fått är inget att gråta över. TACK SAAB!

» Posted By Johan On 2009/12/20 @ 11:01

Piratparti utan åsikter till EU-parlamentet – Vad väljarna borde veta

Ja du.. varför väljer så många ett parti som inte har mer i agendan än just precis de är där för att göra? kanske för att frågan är fan så mycket större än dividerande om triviala saker som inte påverkar mig som medborgare. Och om nu över 5% av väljarna tycker som jag borde du / ni inse att det är en viktig sak.. eller, nä.. förnekelse in i det sista och sedan vända kappan efter vinden som vanligt?

Partiet tar upp den för mig allra viktigaste frågan: min integritet i det moderna samhället SKALL skyddas, och alla andra partier verkar ta detta med en klackspark och dessutom verkar uppträda som representanter för den kommersiella industrin – något luktar väldigt ruttet.. och dessutom idiot förklarar du större delen av befolkningen genom att skriva att vi inte vet vad ”integritets och individuella rättighetsfrågor” är för något. En sådan som du skulle jag aldrig, ALDRIG rösta på, och som jag skrev tidigare; inte heller ett parti som vänder kappan efter vinden *blink blink*..

» Posted By Johan On 2009/05/18 @ 22:59

Ja du.. varför väljer så många ett parti som inte har mer i agendan än just precis de är där för att göra? kanske för att frågan är fan så mycket större än dividerande om triviala saker som inte påverkar mig som medborgare. Och om nu över 5% av väljarna tycker som jag borde du / ni inse att det är en viktig sak.. eller, nä.. förnekelse in i det sista och sedan vända kappan efter vinden som vanligt?

Partiet tar upp den för mig allra viktigaste frågan: min integritet i det moderna samhället SKALL skyddas, och alla andra partier verkar ta detta med en klackspark och dessutom verkar uppträda som representanter för den kommersiella industrin – något luktar väldigt ruttet.. och dessutom idiot förklarar du större delen av befolkningen genom att skriva att vi inte vet vad "integritets och individuella rättighetsfrågor" är för något. En sådan som du skulle jag aldrig, ALDRIG rösta på, och som jag skrev tidigare; inte heller ett parti som vänder kappan efter vinden *blink blink*..

» Posted By Johan On 2009/05/18 @ 22:59

Arn – En barnfilm?

Jag såg fram emot att se den här filmen på bio, efter den här nyheten så tror jag att jag hoppar över det. Det är bland det värsta jag vet i filmväg när materialet "snyggas upp" för att få en mildare klassificering. Nej tack till Narnia-våld. Ju mildare framställt desto mera romantiserat blir det tyvärr.

» Posted By Johan On 2007/10/22 @ 18:27

Jag såg fram emot att se den här filmen på bio, efter den här nyheten så tror jag att jag hoppar över det. Det är bland det värsta jag vet i filmväg när materialet ”snyggas upp” för att få en mildare klassificering. Nej tack till Narnia-våld. Ju mildare framställt desto mera romantiserat blir det tyvärr.

» Posted By Johan On 2007/10/22 @ 09:27

Märkligt uttalande

Jag håller med dig fullt i att det är onödigt att komma med uttalande innan en tillsatt utredning är avslutad. Tyvärr finns det många exempel på detta, och det är inte en ny taktik av politiker. Oavsett inriktning eller parti används detta som "vapen". Personligen tror jag att förlusten kommer av både fusk och systemfel. Det finns ingen möjlighet att nå en 0% gräns så att allt svinn försvinner, men är svinnet över en miljard betyder det egentligen att varje svenskboende person svindlar för runt 100 miljoner. Eftersom detta inte stämmer måste det väl betyda att både fusk och fel i ett gammalt, eventuellt t o m dåligt, system är det vi står inför? Jag anser att alla borde vara glada för att regeringen äntligen försöker komma till botten med problemen som tidigare regeringar viftat undan som struntprat. Anser dessutom att det är stor skillnad på 10 eller 12 miljarder, de sista 2 miljarderna kunde räddad många akutmottagningar i landet från nedläggning!

» Posted By Johan On 2007/10/10 @ 08:25

Jag håller med dig fullt i att det är onödigt att komma med uttalande innan en tillsatt utredning är avslutad. Tyvärr finns det många exempel på detta, och det är inte en ny taktik av politiker. Oavsett inriktning eller parti används detta som ”vapen”. Personligen tror jag att förlusten kommer av både fusk och systemfel. Det finns ingen möjlighet att nå en 0% gräns så att allt svinn försvinner, men är svinnet över en miljard betyder det egentligen att varje svenskboende person svindlar för runt 100 miljoner. Eftersom detta inte stämmer måste det väl betyda att både fusk och fel i ett gammalt, eventuellt t o m dåligt, system är det vi står inför? Jag anser att alla borde vara glada för att regeringen äntligen försöker komma till botten med problemen som tidigare regeringar viftat undan som struntprat. Anser dessutom att det är stor skillnad på 10 eller 12 miljarder, de sista 2 miljarderna kunde räddad många akutmottagningar i landet från nedläggning!

» Posted By Johan On 2007/10/10 @ 07:25

Jag håller med dig fullt i att det är onödigt att komma med uttalande innan en tillsatt utredning är avslutad. Tyvärr finns det många exempel på detta, och det är inte en ny taktik av politiker. Oavsett inriktning eller parti används detta som ”vapen”. Personligen tror jag att förlusten kommer av både fusk och systemfel. Det finns ingen möjlighet att nå en 0% gräns så att allt svinn försvinner, men är svinnet över en miljard betyder det egentligen att varje svenskboende person svindlar för runt 100 miljoner. Eftersom detta inte stämmer måste det väl betyda att både fusk och fel i ett gammalt, eventuellt t o m dåligt, system är det vi står inför? Jag anser att alla borde vara glada för att regeringen äntligen försöker komma till botten med problemen som tidigare regeringar viftat undan som struntprat. Anser dessutom att det är stor skillnad på 10 eller 12 miljarder, de sista 2 miljarderna kunde räddad många akutmottagningar i landet från nedläggning!

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 23:25

Precis som Lena Olsson på delegationens sekretariat säger räknar de fortfarande och kan inte bekräfta "svinnet" på tiotals miljarder. Det betyder i verkligheten att "svinnet" också kan ligga närmre 12 miljarder. Varför skulle hennes icke bekräftande nödvändigtvis betyda att fusket är mindre än vad vår minister säger? Och om fusket "endast" ( anser egentligen detta ord är fullständigt felaktigt i detta sammanhang men hittar inget bättre) uppgår till 8 miljarder, anser du då att det är acceptabelt ellar till och med bra? Jag trodde du var en person som anser att fuskande är fel, och förundras därför lite över denna bloggartikel!

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 14:36

Precis som Lena Olsson på delegationens sekretariat säger räknar de fortfarande och kan inte bekräfta ”svinnet” på tiotals miljarder. Det betyder i verkligheten att ”svinnet” också kan ligga närmre 12 miljarder. Varför skulle hennes icke bekräftande nödvändigtvis betyda att fusket är mindre än vad vår minister säger? Och om fusket ”endast” ( anser egentligen detta ord är fullständigt felaktigt i detta sammanhang men hittar inget bättre) uppgår till 8 miljarder, anser du då att det är acceptabelt ellar till och med bra? Jag trodde du var en person som anser att fuskande är fel, och förundras därför lite över denna bloggartikel!

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 13:36

Precis som Lena Olsson på delegationens sekretariat säger räknar de fortfarande och kan inte bekräfta ”svinnet” på tiotals miljarder. Det betyder i verkligheten att ”svinnet” också kan ligga närmre 12 miljarder. Varför skulle hennes icke bekräftande nödvändigtvis betyda att fusket är mindre än vad vår minister säger? Och om fusket ”endast” ( anser egentligen detta ord är fullständigt felaktigt i detta sammanhang men hittar inget bättre) uppgår till 8 miljarder, anser du då att det är acceptabelt ellar till och med bra? Jag trodde du var en person som anser att fuskande är fel, och förundras därför lite över denna bloggartikel!

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 05:36

Källkritik mot ideologisk häxjakt

Till ckrantz: Men varför ska då tidigare nazi-sympatisörer granskas eller jagas. Deras brott måste också vara preskriberade? Och i förhållande till den offentliga lynchning som icke dömda, men misstänkta, män/kvinnor får när de anklagas för exempelvis mord, våldtäkt eller liknande borde inte detta vara värre. Eller anser du att misstanke om våldtäkt är mer skäl till offentlig lynchning än att en man/kvinna varit hjälpare/angivare åt en förtryckarregim?

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 12:16

Till ckrantz: Men varför ska då tidigare nazi-sympatisörer granskas eller jagas. Deras brott måste också vara preskriberade? Och i förhållande till den offentliga lynchning som icke dömda, men misstänkta, män/kvinnor får när de anklagas för exempelvis mord, våldtäkt eller liknande borde inte detta vara värre. Eller anser du att misstanke om våldtäkt är mer skäl till offentlig lynchning än att en man/kvinna varit hjälpare/angivare åt en förtryckarregim?

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 12:16

Precis som du säger ckrantz borde arkiven öppnas, men inte ebart för forskning utan för alla. Annars bidrar SÄPO till att dölja eventuell brottslighet. Sen är det ytterst viktigt att ha i åtanke att inte alla som utpekas som nazi, STASI eller andra styrens anhängare är skyldiga till 100%. Alla liknande fall av jakt på- och anklagelser om, tidigare brott faller under uttrycket "ideologisk häxjakt", oavsett om det är krigförbrytare från Balkan, Sydafrikanska apartheid-hetsare, nazister eller kommunistiska STASI man undersöker.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 11:45

Precis som du säger ckrantz borde arkiven öppnas, men inte ebart för forskning utan för alla. Annars bidrar SÄPO till att dölja eventuell brottslighet. Sen är det ytterst viktigt att ha i åtanke att inte alla som utpekas som nazi, STASI eller andra styrens anhängare är skyldiga till 100%. Alla liknande fall av jakt på- och anklagelser om, tidigare brott faller under uttrycket "ideologisk häxjakt", oavsett om det är krigförbrytare från Balkan, Sydafrikanska apartheid-hetsare, nazister eller kommunistiska STASI man undersöker.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 11:45

Är det inte ok att man öppnar alla liknande arkiv, oavsett politisk inriktning. Dvs lika rätt att brännmärka eventuella nazisympatisörer som STASI-sympatisörer, som Apartheid-sympatisörer? Vad finns det för faror med att avslöja folk som gjort fel, oavsett inblandningsgrad? Jag hoppas bara att vid eventuella avslöjningar ska gemene man få möjlighet att själv bilda uppfattning om graden av inblandning eftersom det hos alla tidigare brottsliga regimers hjälpare finns en liten skara som ovetande deltog i förtryck. Men jag tycker det är hyckleri att påstå att Mr Wallmark slåss mot en ideologi som inte finns längre (det finns flera länder som anser sig själva vara ideologiskt kommunistiska), eller påpeka det faktum att tidigare Östtyskland inte existerar mer, för det gör mig veterligen inte någon nazistisk stat heller, och deras arkiv öpnnades för ett antal år sedan utan några stora protester. Öppenhet om folks brott kan aldrig vara fel, och folk som påstår det försöker enbart skyla sin egen inställning till vad som enligt dem är ok att ha gjort tidigare under sitt liv.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 09:39

Är det inte ok att man öppnar alla liknande arkiv, oavsett politisk inriktning. Dvs lika rätt att brännmärka eventuella nazisympatisörer som STASI-sympatisörer, som Apartheid-sympatisörer? Vad finns det för faror med att avslöja folk som gjort fel, oavsett inblandningsgrad? Jag hoppas bara att vid eventuella avslöjningar ska gemene man få möjlighet att själv bilda uppfattning om graden av inblandning eftersom det hos alla tidigare brottsliga regimers hjälpare finns en liten skara som ovetande deltog i förtryck. Men jag tycker det är hyckleri att påstå att Mr Wallmark slåss mot en ideologi som inte finns längre (det finns flera länder som anser sig själva vara ideologiskt kommunistiska), eller påpeka det faktum att tidigare Östtyskland inte existerar mer, för det gör mig veterligen inte någon nazistisk stat heller, och deras arkiv öpnnades för ett antal år sedan utan några stora protester. Öppenhet om folks brott kan aldrig vara fel, och folk som påstår det försöker enbart skyla sin egen inställning till vad som enligt dem är ok att ha gjort tidigare under sitt liv.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 08:39

Till ckrantz: Men varför ska då tidigare nazi-sympatisörer granskas eller jagas. Deras brott måste också vara preskriberade? Och i förhållande till den offentliga lynchning som icke dömda, men misstänkta, män/kvinnor får när de anklagas för exempelvis mord, våldtäkt eller liknande borde inte detta vara värre. Eller anser du att misstanke om våldtäkt är mer skäl till offentlig lynchning än att en man/kvinna varit hjälpare/angivare åt en förtryckarregim?

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 03:16

Precis som du säger ckrantz borde arkiven öppnas, men inte ebart för forskning utan för alla. Annars bidrar SÄPO till att dölja eventuell brottslighet. Sen är det ytterst viktigt att ha i åtanke att inte alla som utpekas som nazi, STASI eller andra styrens anhängare är skyldiga till 100%. Alla liknande fall av jakt på- och anklagelser om, tidigare brott faller under uttrycket ”ideologisk häxjakt”, oavsett om det är krigförbrytare från Balkan, Sydafrikanska apartheid-hetsare, nazister eller kommunistiska STASI man undersöker.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 02:45

Är det inte ok att man öppnar alla liknande arkiv, oavsett politisk inriktning. Dvs lika rätt att brännmärka eventuella nazisympatisörer som STASI-sympatisörer, som Apartheid-sympatisörer? Vad finns det för faror med att avslöja folk som gjort fel, oavsett inblandningsgrad? Jag hoppas bara att vid eventuella avslöjningar ska gemene man få möjlighet att själv bilda uppfattning om graden av inblandning eftersom det hos alla tidigare brottsliga regimers hjälpare finns en liten skara som ovetande deltog i förtryck. Men jag tycker det är hyckleri att påstå att Mr Wallmark slåss mot en ideologi som inte finns längre (det finns flera länder som anser sig själva vara ideologiskt kommunistiska), eller påpeka det faktum att tidigare Östtyskland inte existerar mer, för det gör mig veterligen inte någon nazistisk stat heller, och deras arkiv öpnnades för ett antal år sedan utan några stora protester. Öppenhet om folks brott kan aldrig vara fel, och folk som påstår det försöker enbart skyla sin egen inställning till vad som enligt dem är ok att ha gjort tidigare under sitt liv.

» Posted By Johan On 2007/10/09 @ 00:39

Ser SvD fördelar med fusk?

Artikeln handlar inte det minsta om att varken SvD eller M Abrahamsson ställer sig bakom fusk. Det står klart och tydligt att "fusk är fel". Det artikeln handlar om är att M Abrahamsson anser att EKOT felprioriterar nyhetsvärde när de upplyser att folk i en bransch fuskar, när nyheten enligt M. Abrahamsson borde handla om framstegen inom branschen i förhållande till nyanställningar och sysselsättning. Anser du det skulle vara en bra nyhet om EKOT upplyste om hur bra regeringens nya linje i förhållande till hushållsnära tjänster är om det visade sig att alla nya spelare på marknaden var fuskare? Eller skulle du uppröras över EKOT´s inriktning som tyst och okritisk behandling av fusket, precis som Abrahamsson upprörs av EKOT´s brist på positiv kritik av att fler kommit i arbete inom just denna bransch?

Hur ser du på TV-licensen?

» Posted By Johan On 2007/10/03 @ 12:23

Artikeln handlar inte det minsta om att varken SvD eller M Abrahamsson ställer sig bakom fusk. Det står klart och tydligt att ”fusk är fel”. Det artikeln handlar om är att M Abrahamsson anser att EKOT felprioriterar nyhetsvärde när de upplyser att folk i en bransch fuskar, när nyheten enligt M. Abrahamsson borde handla om framstegen inom branschen i förhållande till nyanställningar och sysselsättning. Anser du det skulle vara en bra nyhet om EKOT upplyste om hur bra regeringens nya linje i förhållande till hushållsnära tjänster är om det visade sig att alla nya spelare på marknaden var fuskare? Eller skulle du uppröras över EKOT´s inriktning som tyst och okritisk behandling av fusket, precis som Abrahamsson upprörs av EKOT´s brist på positiv kritik av att fler kommit i arbete inom just denna bransch?

Hur ser du på TV-licensen?

» Posted By Johan On 2007/10/03 @ 11:23

Artikeln handlar inte det minsta om att varken SvD eller M Abrahamsson ställer sig bakom fusk. Det står klart och tydligt att ”fusk är fel”. Det artikeln handlar om är att M Abrahamsson anser att EKOT felprioriterar nyhetsvärde när de upplyser att folk i en bransch fuskar, när nyheten enligt M. Abrahamsson borde handla om framstegen inom branschen i förhållande till nyanställningar och sysselsättning. Anser du det skulle vara en bra nyhet om EKOT upplyste om hur bra regeringens nya linje i förhållande till hushållsnära tjänster är om det visade sig att alla nya spelare på marknaden var fuskare? Eller skulle du uppröras över EKOT´s inriktning som tyst och okritisk behandling av fusket, precis som Abrahamsson upprörs av EKOT´s brist på positiv kritik av att fler kommit i arbete inom just denna bransch?

Hur ser du på TV-licensen?

» Posted By Johan On 2007/10/03 @ 03:23

«« Back To Stats Page