Webbplats Statistik

Comments Posted By Kerstin

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Reinfeldts dåliga ledarskap

Vi känner igen det här sedan förut, Fredrik Reinfeldt har agerat på precis samma sätt tidigare, t ex i samband med den Moderate riksdagsmannen Per Bill (M). Han kastades också ut helt ensam på en presskonferens, medan Fredrik Reinfeldt höll sig undan. Och Filippa Reinfeldt tillämpar precis samma teknik i Stockholms län, så fort det dyker upp några problem som rör sjukvården i Stockholms län, så kan man vara helt säker på att Filippa Reinfeldt aldrig är tillgänglig för kommentarer, gäller däremot invigningar eller annat positivt så är hon alltid tillgänglig.http://gt.expressen.se/Nyheter/1.132845/reinfel…..

» Posted By Kerstin On 2010/07/11 @ 09:40

Folkpartiet upptäcker krisen i kommunerna – Sent ska syndaren vakna…

Men att man ska skjuta till pengar till kommunerna NÄSTA ÅR, har ju alliansen sagt ett bra tag nu. Inte konstigt alls. Det är ju val nästa år!!!
Alla som sparkas i kommunerna i år redan, dem bryr man sig däremot inte om. Man vet väl, som jag, att väljarna minns tre månader.
This comment was originally posted on Alliansfritt Sverige

» Posted By Kerstin On 2009/08/03 @ 02:14

Feghetens tystnad och mosa mona kampanj hos socialdemokraterna

ckranz:
Vad Palme säger i sitt tal i YouTube-filen är knappast 150 år gammal ideologisk måttstock, det är mer aktuellt idag än när han sade det för c:a 30-40 år sedan. Säger du att det är gammal omodern ideologi så har du just förklarat varför så många socialdemokrater sviker idag. Sedan dess har det bara gått åt fel håll nämligen.

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 17:56

ckranz:

Vad Palme säger i sitt tal i YouTube-filen är knappast 150 år gammal ideologisk måttstock, det är mer aktuellt idag än när han sade det för c:a 30-40 år sedan. Säger du att det är gammal omodern ideologi så har du just förklarat varför så många socialdemokrater sviker idag. Sedan dess har det bara gått åt fel håll nämligen.

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 16:56

OK, nu har jag istället lagt in hela vår ordväxling på min blogg, så du kan läsa det svar som din blogg inte ville ta emot här istället:

http://www.alba.nu/motvallsbloggen/?p=1177#comments

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 02:16

Nej, den kom tydligen inte in. Har du begränsning på kommentarernas längd?

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 02:01

Jag vet inte om min kommentar kom fram, jag försökte i alla fall svara på dina frågor.

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 01:58

ckrantz
1: Jag har inte sagt att de för samma politik. Jag har sagt att socialdemokraterna har dragit sig alldeles för långt högerut i politiken men så väldigt stor skillnad var det inte mellan Bilds regim och GP:s, den som Mona Sahlin försvarade.

2: Jag har inte sagt att det inte spelar någon roll vilka partier som sitter i regeringen. Jag föredrar definitivt socialdemokrater där. Att jag vill se s i regering istället för alliansen är orsaken till att jag anser att valet av Mona Sahlin var mycket olyckligt. Var det bara 30-åringar som valde henne?

3: Strejkrätten föreslogs bli inskränkt i början av 90-talet, Mona Sahlin fick försvara förslaget. Hon tog så gärna på sig jobbet att förklara alla dåliga förslag s lade och alla eländiga beslut de tog. Varför kan man fråga sig? För att hon inte förstod? För att hon tyckte de var bra? Lika illa bådadera. Fler än jag minns, se ex:
http://www.fjardeinternationalen.se/blog/2008/10/31/vanstern-barkbitar-i-finanskrisens-badbalja/#respond

4: Tja minnens I Telia? Postverket, världens effektivaste, slogs också sönder, vad jag förstår i akt och mening att sälja ut det, eller delar av det. Det var ju så bra med konkurrens!

5: Jodå, vad Mona gjorde för 15 år sedan är högst relevant – för alla oss som minns och var med, som drabbades och som tycker att 15 år en kort tid. Vi är inte så få. Du ska se att alliansens smutskastare också minns, eller kommer att tipsas om det, och kommer att påminna alla om den saken när vi närmar oss valet. Dessutom vill jag inte se mer av den politik som fördes av s fram till valet, även om man kokar grodan långsammare. Det är jag inte heller ensam om.

6: Tycker också att det är mycket viktigt just nu att diskutera hur man ska klara av den kris vi står inför, som de flesta inte sett konsekvenserna av ännu och som kommer att bli mycket värre än 90-talskrisen sannolikt. Men då ska man inte börja med att anse att budgettaket är det viktigaste som finns att försvara. Gör man det har man inte förstått någonting av krisen – den här gången heller.

7: Fattigpensionärer hjälps inte av att de rikaste får lägre skatter, som de fick även under GP. Inte heller hjälps de av att man sänker pensionen, som GP gjorde tillsammans med fd i slutet av 80-talet trots att ATP gick med vinst. De hjälps vidare inte av att man drar in stöd av andra slag till de äldre, som man också gjorde, eller skär ner på personalen inom äldrevården.

8: Klyftorna minskar inte med en nyliberala ekonomiska politik som s fört sedan omkring 1985. De minskar inte genom att man sparar in på offentlig sektor, inte blir de fler jobb på det sättet heller.
Klyftorna minskar inte heller genom att man segregerar boende och skolor. Det har man gjort ända sedan förra krisen. Bildt började och GP fullbordade.

8: Jag besvarar din sista fråga här:
http://www.alba.nu/motvallsbloggen/?p=1164#comments

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 01:57

OK, nu har jag istället lagt in hela vår ordväxling på min blogg, så du kan läsa det svar som din blogg inte ville ta emot här istället:

http://www.alba.nu/motvallsbloggen/?p=1177#commen

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 01:16

Nej, den kom tydligen inte in. Har du begränsning på kommentarernas längd?

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 01:01

Jag vet inte om min kommentar kom fram, jag försökte i alla fall svara på dina frågor.

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 00:58

ckrantz

1: Jag har inte sagt att de för samma politik. Jag har sagt att socialdemokraterna har dragit sig alldeles för långt högerut i politiken men så väldigt stor skillnad var det inte mellan Bilds regim och GP:s, den som Mona Sahlin försvarade.

2: Jag har inte sagt att det inte spelar någon roll vilka partier som sitter i regeringen. Jag föredrar definitivt socialdemokrater där. Att jag vill se s i regering istället för alliansen är orsaken till att jag anser att valet av Mona Sahlin var mycket olyckligt. Var det bara 30-åringar som valde henne?

3: Strejkrätten föreslogs bli inskränkt i början av 90-talet, Mona Sahlin fick försvara förslaget. Hon tog så gärna på sig jobbet att förklara alla dåliga förslag s lade och alla eländiga beslut de tog. Varför kan man fråga sig? För att hon inte förstod? För att hon tyckte de var bra? Lika illa bådadera. Fler än jag minns, se ex:
http://www.fjardeinternationalen.se/blog/2008/10/

4: Tja minnens I Telia? Postverket, världens effektivaste, slogs också sönder, vad jag förstår i akt och mening att sälja ut det, eller delar av det. Det var ju så bra med konkurrens!

5: Jodå, vad Mona gjorde för 15 år sedan är högst relevant – för alla oss som minns och var med, som drabbades och som tycker att 15 år en kort tid. Vi är inte så få. Du ska se att alliansens smutskastare också minns, eller kommer att tipsas om det, och kommer att påminna alla om den saken när vi närmar oss valet. Dessutom vill jag inte se mer av den politik som fördes av s fram till valet, även om man kokar grodan långsammare. Det är jag inte heller ensam om.

6: Tycker också att det är mycket viktigt just nu att diskutera hur man ska klara av den kris vi står inför, som de flesta inte sett konsekvenserna av ännu och som kommer att bli mycket värre än 90-talskrisen sannolikt. Men då ska man inte börja med att anse att budgettaket är det viktigaste som finns att försvara. Gör man det har man inte förstått någonting av krisen – den här gången heller.

7: Fattigpensionärer hjälps inte av att de rikaste får lägre skatter, som de fick även under GP. Inte heller hjälps de av att man sänker pensionen, som GP gjorde tillsammans med fd i slutet av 80-talet trots att ATP gick med vinst. De hjälps vidare inte av att man drar in stöd av andra slag till de äldre, som man också gjorde, eller skär ner på personalen inom äldrevården.

8: Klyftorna minskar inte med en nyliberala ekonomiska politik som s fört sedan omkring 1985. De minskar inte genom att man sparar in på offentlig sektor, inte blir de fler jobb på det sättet heller.

Klyftorna minskar inte heller genom att man segregerar boende och skolor. Det har man gjort ända sedan förra krisen. Bildt började och GP fullbordade.

8: Jag besvarar din sista fråga här:
http://www.alba.nu/motvallsbloggen/?p=1164#commen

» Posted By Kerstin On 2008/11/03 @ 00:57

ckrantz
Jodå, jag tycker också att man ska diskutera sakfrågor, problemet är bara att Mona Sahlins åsikter i sådana frågor inte är så lyckade, och ordentlligt högervridna.

Den första delen av sakfrågorna här är innehållet i politiken:
Det ÄR högervridet att acceptera betyg längre ner i klasserna. Det ÄR högervridet att sätta budgettaket över allt annat, i synnerhet just nu. Det ÄR högerpolitik att sänka skatter för dem som har det bäst. Det ÄR högervridet att avskaffa arvsskatter. Det ÄR högervridet att gå ut och tala om inskränkningar i strejkrätten. Det ÄR högervridet att minska den offentliga sektorn. Det ÄR högervridet att sälja ut svenska folkets gemensamma egendom. För att inte tala om att det är väldigt högervridet att tala för ett EU där nyliberal ekonomisk politik skrivs in i det som ska vara en ”grundlag” och att dessutom förespråka ett samhällssystem som inte ens på papperet är demokratiskt.

Den andra delen av sakfrågan är just strategin för att vinna nästa val. I den anser jag att frågan om vem som är partiledare ÄR en sakfråga. Jag är övertygad om att valet av Mona Sahlin var mycket olyckligt för socialdemokratiska partiet något jag inte alls är glad över att konstatera.

Du kan vara ganska säker på att stora delar av de väljare som sympatiserar med s, hyser samma åsikter som jag i de här frågorna. Vi är nämligen många inom väljarkåren som vill ha en verklig socialdemokratisk politik, inte en borgerlig till socialdemokrati förklädd politik,.

» Posted By Kerstin On 2008/11/02 @ 18:05

ckrantz

Jodå, jag tycker också att man ska diskutera sakfrågor, problemet är bara att Mona Sahlins åsikter i sådana frågor inte är så lyckade, och ordentlligt högervridna.

Den första delen av sakfrågorna här är innehållet i politiken:

Det ÄR högervridet att acceptera betyg längre ner i klasserna. Det ÄR högervridet att sätta budgettaket över allt annat, i synnerhet just nu. Det ÄR högerpolitik att sänka skatter för dem som har det bäst. Det ÄR högervridet att avskaffa arvsskatter. Det ÄR högervridet att gå ut och tala om inskränkningar i strejkrätten. Det ÄR högervridet att minska den offentliga sektorn. Det ÄR högervridet att sälja ut svenska folkets gemensamma egendom. För att inte tala om att det är väldigt högervridet att tala för ett EU där nyliberal ekonomisk politik skrivs in i det som ska vara en "grundlag" och att dessutom förespråka ett samhällssystem som inte ens på papperet är demokratiskt.

Den andra delen av sakfrågan är just strategin för att vinna nästa val. I den anser jag att frågan om vem som är partiledare ÄR en sakfråga. Jag är övertygad om att valet av Mona Sahlin var mycket olyckligt för socialdemokratiska partiet något jag inte alls är glad över att konstatera.

Du kan vara ganska säker på att stora delar av de väljare som sympatiserar med s, hyser samma åsikter som jag i de här frågorna. Vi är nämligen många inom väljarkåren som vill ha en verklig socialdemokratisk politik, inte en borgerlig till socialdemokrati förklädd politik,.

» Posted By Kerstin On 2008/11/02 @ 17:05

Vad är det du försöker göra här? Låta partipiskan vina över alla som kan tänkas vara eller sympatisera med socialdemokratin?

Själv sympatiserar jag med en socialdemokrati som inte längre finns. En del av orsakerna till att ”mitt” parti inte finns mer är det faktum att man rensat bort i stort sett samtliga av dem jag hyst förtroende för inom partiet de senaste 15 åren och drivit sin politik allt längre högerut. Mona Sahlin är en av dem som representerar denna högervridning.

Sedan begriper jag inte för mitt liv hur ni kunde välja Mona Sahlin till ordförande med tanke på förra valets smutskampanj. Om du tycker att den kritik Mona Sahlin får just nu är otrevlig så kan du nog räkna med att det bara är en mild västanfläkt mot vad hon kommer att utsättas för vid nästa val, då alliansen, med benäget bistånd av den samlade dagspressen, drar igång sina smutskampanjer igen. Bara av det skälet var valet av Mona Sahlin otroligt ostrategiskt och ogenomtänkt. Hon är ett rent drömlikt objekt för sådana kampanjer för en politisk motståndare. Och minns att väldigt många väljare är tillräckligt gamla för att minnas vad som hände omkring 1990.

» Posted By Kerstin On 2008/11/02 @ 14:37

Vad är det du försöker göra här? Låta partipiskan vina över alla som kan tänkas vara eller sympatisera med socialdemokratin?

Själv sympatiserar jag med en socialdemokrati som inte längre finns. En del av orsakerna till att "mitt" parti inte finns mer är det faktum att man rensat bort i stort sett samtliga av dem jag hyst förtroende för inom partiet de senaste 15 åren och drivit sin politik allt längre högerut. Mona Sahlin är en av dem som representerar denna högervridning.

Sedan begriper jag inte för mitt liv hur ni kunde välja Mona Sahlin till ordförande med tanke på förra valets smutskampanj. Om du tycker att den kritik Mona Sahlin får just nu är otrevlig så kan du nog räkna med att det bara är en mild västanfläkt mot vad hon kommer att utsättas för vid nästa val, då alliansen, med benäget bistånd av den samlade dagspressen, drar igång sina smutskampanjer igen. Bara av det skälet var valet av Mona Sahlin otroligt ostrategiskt och ogenomtänkt. Hon är ett rent drömlikt objekt för sådana kampanjer för en politisk motståndare. Och minns att väldigt många väljare är tillräckligt gamla för att minnas vad som hände omkring 1990.

» Posted By Kerstin On 2008/11/02 @ 13:37

Anders borg- Ingen akademisk examen

Men vad har mannen åstadkommit? Exakt hur många poäng har han i de ämnen han har studerat. Om jag inte är felunderrättad så krävs det, sedan ett antal år, 60 poäng i minst två akademiska ämnen för att få ut en fil.kand, tidigare, och möjligen gällde detta på Borgs tid, krävdes minst 40 poäng i minst två ämnen samt ytterligare 40 poäng i några andra eller i samma ämnen. Har han det? Jag blir nämligen mycket nyfiken. Dessutom krävs, vad jag vet, en fil.kand för att bli antagen till forskareutbildning. Kan kanske räcka med erforderliga poäng dock, att uttag av examensbevis inte spelar någon roll.

» Posted By Kerstin On 2010/05/03 @ 22:03

«« Back To Stats Page