Webbplats Statistik

Comments Posted By Mattias

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Socialdemokraten Erik Laakso uppmanar folk att rösta på piratpartiet 2010

Det hade ju varit kul om du visade på vilka sakfel som du menar finns.

» Posted By Mattias On 2010/07/21 @ 09:44

V nej till valplattform – Inget två parti system ännu

Snälla, särskriv mindre! Det är så fruktansvärt jobbigt att läsa som det är nu.

För övrigt är det ganska roligt med den här soppan… Så klantiga partilederare och mediestrateger har väl aldrig skådats i modern tid?

» Posted By Mattias On 2008/12/08 @ 23:25

Snälla, särskriv mindre! Det är så fruktansvärt jobbigt att läsa som det är nu.

För övrigt är det ganska roligt med den här soppan… Så klantiga partilederare och mediestrateger har väl aldrig skådats i modern tid?

» Posted By Mattias On 2008/12/08 @ 22:25

Löjligt argument från Demirbag-Sten om Halal-tv i SvD

Alltså, det hon säger är ju att det är märkligt att en extremt religiös person som tidigare har ansett att STENING är en adekvat metod att skipa rättvisa, har utsetts till programledare för ett program som ska handla om islam i SVT, vår kära statstelevision.

» Posted By Mattias On 2008/10/31 @ 18:21

Alltså, det hon säger är ju att det är märkligt att en extremt religiös person som tidigare har ansett att STENING är en adekvat metod att skipa rättvisa, har utsetts till programledare för ett program som ska handla om islam i SVT, vår kära statstelevision.

» Posted By Mattias On 2008/10/31 @ 17:21

Ljuger Svd’s ledarsida?

Visst är Gudmundson ute och cyklar. Men tyvärr bjuder Jesper Bengtsson på den dribbelmöjligheten genom att uttrycka sig så allmänt.

Visserligen är Anna Königs argumentation ganska fånig, givet det faktum att moderaterna ju avskaffa riksnormen och ytterligare öka kommunernas frihet att sätta sina nivåer och regler.

Visserligen blir denna ytterligare fånigare, när vi vet att just borgarkommuner (ex Stockholm) har infört hårdare regler skära ned på socialbidragen (ex att i Stockholm ta bort SL-kortet och kräva motprestationer).

Gudmundsons avslutande kommentar är ett uppenbart försök att vända på orsakssambanden.

» Posted By Mattias On 2008/08/13 @ 10:09

Visst är Gudmundson ute och cyklar. Men tyvärr bjuder Jesper Bengtsson på den dribbelmöjligheten genom att uttrycka sig så allmänt.

Visserligen är Anna Königs argumentation ganska fånig, givet det faktum att moderaterna ju avskaffa riksnormen och ytterligare öka kommunernas frihet att sätta sina nivåer och regler.

Visserligen blir denna ytterligare fånigare, när vi vet att just borgarkommuner (ex Stockholm) har infört hårdare regler skära ned på socialbidragen (ex att i Stockholm ta bort SL-kortet och kräva motprestationer).

Gudmundsons avslutande kommentar är ett uppenbart försök att vända på orsakssambanden.

» Posted By Mattias On 2008/08/13 @ 09:09

Blir man av med bostadsköerna eller hyresgästerna?

Man ska inte skriva när man är stressad det blir dålig grammatik då 🙂

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 14:32

ckrantz han före.

Oskar

Jag sa inte att vården skulle vara statlig. Jag sa att de flesta inte klara av att betala 100% av deras sjukvårdskostnad själv. Har du en försäkring så betalar du inte 100% av kostnade du delar den med andra som med skatt för sjukvård.

Sedan om sjukanställda är statligt eller privat anställd har inte med sakern att göra.

Om du nu ska slimma organisationen hela tiden, tror du då att du kan ha med saker som bra lön och biligt. Har de som sitter i kassan på Willis bra lön? Nej för att då skulle de behöva ta ut mer kostnad för sina varor.

Om du får 100% av lönen själv och staten finns inte. Kommer folk att kunna lägga undan pengar till sjukvård, hjälp från brandförsvaret, skydd från militären, etc. Ja en del de som har bra betalt. De som inte är rika kommer ha svårt att betala dessa avgifter just på grund av att de är fattiga och att företagera har sett chansen att öka sin vinst genom att betala lägre löner och högre priser när inte staten tar några pengar från invånarna.

Visa mig en fungerade extrem, höger eller vänster, jag är inte så nogräknad. Jag vet inte om någon.

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 14:30

Oskar

Visst du skulle ha råd att betala allt om du inte blir sjuk, bor i glessbyggden etc. Skulle du har råd att betal 100 % av din sjukhusräkning om du skulle bli sjuk. Visst om du stukar foten eller blir förkyld jag, men om du får en riktig sjukdom som kräver en operation tillexempel. 2003 var hälso- och sjukvårdskostnader per individ det vill säga all oavsätt om du var sjuk eller inte 23 243 kr. Hur många i Sverige är då sjuka 2002 var ca 11% sjukskrivna eller sjukfrånvarande. Är det orimligt att härleda att de flesta av dessa 11% står för majoriteten av kostnade för sjukvården. Nej de kanske inte står för allt men de står för huvuddelen. Alltså vi gör ett antagande. vi säger att de står för 90% av kostnaden. Det betyder att de som är sjuka skulle behöva drygt 8 procent mer än vad de gör idag. I konkonreta siffror 190 170 kr i genomsnitt eller en månadskonstnad på 15 847,5 kr. 2003 var medelinkomsten i Sverige 210 500 kronor. Det är även troligt att de som är sjuka har en lägre inkomst än friska eftesom de inte jobbar. Skulle bli intressant att se vilka som har råd att betala dessa siffror.

Visst om du vet att du aldrig kommer att bli sjuk eller skada dig då förlorar du på systemet att dela på kostnaden. Är du verkligen säker på att du aldrig blir sjuk eller skadar dig?

Skulle i så fall vara trevligt att träffa dig Claire Bennet.

Fakta:

Socialstyrelsen

Statistiska Central Byrån

Internet Movie Database

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 13:57

ckrantz

Det är bara för att det är bra med konkurrens när det inte är dig det gäller.

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 12:19

Man ska inte skriva när man är stressad det blir dålig grammatik då 🙂

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 05:32

ckrantz han före.

Oskar
Jag sa inte att vården skulle vara statlig. Jag sa att de flesta inte klara av att betala 100% av deras sjukvårdskostnad själv. Har du en försäkring så betalar du inte 100% av kostnade du delar den med andra som med skatt för sjukvård.

Sedan om sjukanställda är statligt eller privat anställd har inte med sakern att göra.

Om du nu ska slimma organisationen hela tiden, tror du då att du kan ha med saker som bra lön och biligt. Har de som sitter i kassan på Willis bra lön? Nej för att då skulle de behöva ta ut mer kostnad för sina varor.

Om du får 100% av lönen själv och staten finns inte. Kommer folk att kunna lägga undan pengar till sjukvård, hjälp från brandförsvaret, skydd från militären, etc. Ja en del de som har bra betalt. De som inte är rika kommer ha svårt att betala dessa avgifter just på grund av att de är fattiga och att företagera har sett chansen att öka sin vinst genom att betala lägre löner och högre priser när inte staten tar några pengar från invånarna.

Visa mig en fungerade extrem, höger eller vänster, jag är inte så nogräknad. Jag vet inte om någon.

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 05:30

Oskar
Visst du skulle ha råd att betala allt om du inte blir sjuk, bor i glessbyggden etc. Skulle du har råd att betal 100 % av din sjukhusräkning om du skulle bli sjuk. Visst om du stukar foten eller blir förkyld jag, men om du får en riktig sjukdom som kräver en operation tillexempel. 2003 var hälso- och sjukvårdskostnader per individ det vill säga all oavsätt om du var sjuk eller inte 23 243 kr. Hur många i Sverige är då sjuka 2002 var ca 11% sjukskrivna eller sjukfrånvarande. Är det orimligt att härleda att de flesta av dessa 11% står för majoriteten av kostnade för sjukvården. Nej de kanske inte står för allt men de står för huvuddelen. Alltså vi gör ett antagande. vi säger att de står för 90% av kostnaden. Det betyder att de som är sjuka skulle behöva drygt 8 procent mer än vad de gör idag. I konkonreta siffror 190 170 kr i genomsnitt eller en månadskonstnad på 15 847,5 kr. 2003 var medelinkomsten i Sverige 210 500 kronor. Det är även troligt att de som är sjuka har en lägre inkomst än friska eftesom de inte jobbar. Skulle bli intressant att se vilka som har råd att betala dessa siffror.

Visst om du vet att du aldrig kommer att bli sjuk eller skada dig då förlorar du på systemet att dela på kostnaden. Är du verkligen säker på att du aldrig blir sjuk eller skadar dig?
Skulle i så fall vara trevligt att träffa dig Claire Bennet.

Fakta:
Socialstyrelsen
Statistiska Central Byrån
Internet Movie Database

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 04:57

ckrantz
Det är bara för att det är bra med konkurrens när det inte är dig det gäller.

» Posted By Mattias On 2008/02/02 @ 03:19

Kan inte media sluta jaga misstänkta

Ja, vaaarför vill inte Skatteverket säga att det handlar om fusk?

Tja, för att det inte är bevisat förstås. En rimlig inställning.

Men vaaför tycker du uppenbarligen att gräsklippning för 8700 kronor inte är ngt att reagera på? Är fan en veckas jobb, med timdebitering på 400. Hur stora gräsmattor har en del egentligen? Handklippt med frisörsax?

Och varför, om du nu är så upprörd över fuskjagandet, kan du inte skriva något elakt om Försäkringskassans uppenbara slarv med "mörkertal" och överskattning av felaktigheter inom socialförsäkringarna?

Ja, låt mig besvara frågorna. För att din världsbild ser ut så: Jaga vanligt folk som fuskar till sig någon hundralapp i sjukpeng=jättebra. Jaga överklassen som fuskar till sig åtskilliga tusenlappar i diverse avdrag=mediekommunistisk konspiration.

» Posted By Mattias On 2007/11/19 @ 22:10

Ja, vaaarför vill inte Skatteverket säga att det handlar om fusk?
Tja, för att det inte är bevisat förstås. En rimlig inställning.

Men vaaför tycker du uppenbarligen att gräsklippning för 8700 kronor inte är ngt att reagera på? Är fan en veckas jobb, med timdebitering på 400. Hur stora gräsmattor har en del egentligen? Handklippt med frisörsax?

Och varför, om du nu är så upprörd över fuskjagandet, kan du inte skriva något elakt om Försäkringskassans uppenbara slarv med ”mörkertal” och överskattning av felaktigheter inom socialförsäkringarna?

Ja, låt mig besvara frågorna. För att din världsbild ser ut så: Jaga vanligt folk som fuskar till sig någon hundralapp i sjukpeng=jättebra. Jaga överklassen som fuskar till sig åtskilliga tusenlappar i diverse avdrag=mediekommunistisk konspiration.

» Posted By Mattias On 2007/11/19 @ 13:10

Israel beväpnade den Burmesiska militären?

"It has been suggested…" "It is possible…" "Appears to…" inte direkt en tydlig koppling, snarare låter det som gissningar och spekulationer. Det enda som sägs svart på vitt verkar vara en tio år gammal affär om att uppgradera flygplan och en pakt som föll för 40 år sedan.

Från detta drar du slutsatsen:

"Det kan vara värt att uppmärksamma att det är Israel som utrustat och beväpnat samma militär som nu ägnar sig åt att mörda munkar."

och vill att riksdagen ska fördöma Israel. Vore det inte bättre att fördöma Kina som figuerar som _säker_ vapensäljare på ett antal ställen i texten? Eller varför inte Pakistan eller Singapore som verkar vara lika inblandade som Israel? (Det vill säga kanske inte alls.)

» Posted By Mattias On 2007/10/02 @ 16:03

”It has been suggested…” ”It is possible…” ”Appears to…” inte direkt en tydlig koppling, snarare låter det som gissningar och spekulationer. Det enda som sägs svart på vitt verkar vara en tio år gammal affär om att uppgradera flygplan och en pakt som föll för 40 år sedan.

Från detta drar du slutsatsen:
”Det kan vara värt att uppmärksamma att det är Israel som utrustat och beväpnat samma militär som nu ägnar sig åt att mörda munkar.”
och vill att riksdagen ska fördöma Israel. Vore det inte bättre att fördöma Kina som figuerar som _säker_ vapensäljare på ett antal ställen i texten? Eller varför inte Pakistan eller Singapore som verkar vara lika inblandade som Israel? (Det vill säga kanske inte alls.)

» Posted By Mattias On 2007/10/02 @ 15:03

”It has been suggested…” ”It is possible…” ”Appears to…” inte direkt en tydlig koppling, snarare låter det som gissningar och spekulationer. Det enda som sägs svart på vitt verkar vara en tio år gammal affär om att uppgradera flygplan och en pakt som föll för 40 år sedan.

Från detta drar du slutsatsen:
”Det kan vara värt att uppmärksamma att det är Israel som utrustat och beväpnat samma militär som nu ägnar sig åt att mörda munkar.”
och vill att riksdagen ska fördöma Israel. Vore det inte bättre att fördöma Kina som figuerar som _säker_ vapensäljare på ett antal ställen i texten? Eller varför inte Pakistan eller Singapore som verkar vara lika inblandade som Israel? (Det vill säga kanske inte alls.)

» Posted By Mattias On 2007/10/02 @ 07:03

Dick Erixon har helt rätt

Skillnaden mellan LO och Svenskt Näringsliv som särintresse är väl att LO:s topp sitter med i SAP:s ledning…och SAP har haft makten i Sverige i ca 60 av de senaste 70 åren. Att då påstå att SAP och LO skulle representera "de maktlösa" ter sig lite konstigt i mina öron.

För övrigt har jag svårt att se liberaler rösta på SD. Fri/ökad invandring och EU-överstatlighet går inte specielt bra ihop med SD.

» Posted By Mattias On 2007/10/17 @ 12:33

Skillnaden mellan LO och Svenskt Näringsliv som särintresse är väl att LO:s topp sitter med i SAP:s ledning…och SAP har haft makten i Sverige i ca 60 av de senaste 70 åren. Att då påstå att SAP och LO skulle representera ”de maktlösa” ter sig lite konstigt i mina öron.

För övrigt har jag svårt att se liberaler rösta på SD. Fri/ökad invandring och EU-överstatlighet går inte specielt bra ihop med SD.

» Posted By Mattias On 2007/10/17 @ 03:33

«« Back To Stats Page