Webbplats Statistik

Comments Posted By Tobias

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Arbete åt alla mot arbetslöshetsalliansen i valet 2010 – Ett alternativ för ett rättvist Sverige

Har inte sossarna arbetat for orattvisornas sak lange nog. Fastighetsskatten ar inte ett dugg rattvisare for att man utgar fran att alla som ager en villa for tre miljoner ar hoginkomsttagare. I Stockholm ar det normalpris.

Segregationen funkar inte alls i sossarnas Sverige. Man kan inte alls valja var man vill bo.

A-kassan ar inte rattvisare i Sossarnas version. Varfor ska man fa stampla om man inte ar arbetslos? Varfor betalar alla lika for a-kassan och man far olika.

Visst kan dom bygga pa sin valfardsskottkarra, men visst fan rullar den ner for backen anda.

Sossarna star inte for rattvisa alls. Forsamringen av valfarden pa 90-talet ar det inte nagon som glommer, att man kallar det finanssanering ar bara att dolja sanningen. Man avskaffade lokalpolis, forsamrade sjukvarden, privatiserade allt som rorde sig och fortidspensionerade ungdomar for att battra pa statistiken. Gar man pa den har propagandan ar man dum som taget.

Jag tror politiker och manniskor i ovrigt menar val. Men under sossarnas tal om lika varde sa marker man att vissa ar lite mindre lika varda an andra.

» Posted By Tobias On 2009/11/15 @ 05:31

Har inte sossarna arbetat for orattvisornas sak lange nog. Fastighetsskatten ar inte ett dugg rattvisare for att man utgar fran att alla som ager en villa for tre miljoner ar hoginkomsttagare. I Stockholm ar det normalpris.

Segregationen funkar inte alls i sossarnas Sverige. Man kan inte alls valja var man vill bo.

A-kassan ar inte rattvisare i Sossarnas version. Varfor ska man fa stampla om man inte ar arbetslos? Varfor betalar alla lika for a-kassan och man far olika.

Visst kan dom bygga pa sin valfardsskottkarra, men visst fan rullar den ner for backen anda.

Sossarna star inte for rattvisa alls. Forsamringen av valfarden pa 90-talet ar det inte nagon som glommer, att man kallar det finanssanering ar bara att dolja sanningen. Man avskaffade lokalpolis, forsamrade sjukvarden, privatiserade allt som rorde sig och fortidspensionerade ungdomar for att battra pa statistiken. Gar man pa den har propagandan ar man dum som taget.

Jag tror politiker och manniskor i ovrigt menar val. Men under sossarnas tal om lika varde sa marker man att vissa ar lite mindre lika varda an andra.

» Posted By Tobias On 2009/11/15 @ 05:31

Passivt ‘ansvarstagande’ belönas av väljare

Men man har ju inte gett nagot annat an statliga lan till bankerna som jag kan halla med om har handlat valdigt oansvarigt.
Saken ar ju den att enligt dina berakningar skulle det anda bara skapats 1000 jobb om alla pengarna gatt till att skapa jobb. Vilket jag tvivlar pa, eftersom pengarna snarare ga till manga kommuners misskotta ekonomi.
Att skapa jobb i lagkonjunktur ar som sagt svart. De flesta misslyckas, och lyckas man sa kan man bara kallas Kina, som inte ens drabbat avsevart av krisen. Att det inte skulle hanga ihop ar lite naivt.
Det enda man kan gora ar att radda jobb i en lagkonjunktur och for det maste man fa folk att spendera pengar. Att sanka skatterna har inte visat sig sarskilt effektivt i en lagkonjunktur. Daremot baddar det for en battre aterhamtning.
Jag tror inte man skapar mer jobb av att satsa en massa pengar pa jobb man inte har.
Underskott blir det i lagkonjunktur, kan inte se hur det vore ett bevis for nagot. Orsaken till det ar att folk forlarar sina jobb och fler lever pa socialbidrag medan man bara gissar pa hur mycket pengar man kommer ha i slutet av aret. I forlangningen kan man saga att det ar valfardsstaten som ar orsaken till underskotten, men den vill ju varken du eller jag avskaffa.
Jag tror inte att SAAB har en storre chans for att staten koper den som Mona ville, men sedan inte ville sa tror jag inte det skulle skapa nagra jobb. Sossarna har ju mest talat om arbetsmarknadsutbildning an skapadet av nya jobb…
Nu ar basta tiden att satsa nar det finns lite mer pengar…
Hur har jag undvikit fragan?
This comment was originally posted on Nemokrati

» Posted By Tobias On 2009/08/23 @ 20:39

Dom sager ju att dom nu ska ge mer pengar till kommunerna, valfarden etc. Sa vad gnaller du om?
Som jag ser det sa var det battre att gora som svenska regeringen gjort och halla pa pengarna an att kora pa ett stort stimuluspaket som brittiska labour gjorde och sankte momsen med 2.5 % och nu ar statsskulden pa 80 % av arlig BNP. Anda ligger arbetslosheten hogre procentiellt i Storbritannien.
Undersokningen som du hanvisar till handlar om hur man skapar ett jobb i USA. Som du kanske markt sa ligger inte i USA.
Men visst, det skadar inte att satsa mer pengar pa statlig verksamhet som vard och skola istallet for att slanga pengar pa bankerna, vilket jag misstanker att de socialdemokratiska politikerna agnat sig at.
Som jag ser det har hogerregeringen i Sverige varit hardare mot foretagen an vad sossarna skulle varit.
Dessutom har hogerns hybridlan knappast varit neoliberala eftersom dom var en aktion mot konkurser. Sverige har varit forvanansvart besparat fran konkurser utan snarare har det handlat om varsel, vilket betyder att Sverige kommer hamta sig battre an de flesta lander i Europa eftersom foretagen redan borjat ateranstalla.
Sen ar jag nagorlunda skeptisk till att slanga pengar som man inte har pa vard etc, den som vet nagot om nationalekonomi vet att det innebar inflation och dyrare levnadskostnader. Att satsa pengar igen som hogern gor nu kommer leda till en snabbare aterhamtning.
Att slanga pengar runt omkring sig som man inte har mitt i en lagkonjunktur ar lite som att osa vatten ur en bat istallet for att laga halet dar vattnet lacker in.
This comment was originally posted on Nemokrati

» Posted By Tobias On 2009/08/23 @ 03:36

Twitter som politisk verktyg får sitt genombrott i Sverige

Tänkte tipsa om att vi försöker skapa en frivillig lista på alla svenska twittrare. Företag som privatpersoner på vår hemsida, gå gärna in och lägg till dig själv och tipsa gärna om länken i ditt twitterflöde

mvh Tobias

» Posted By tobias On 2009/01/08 @ 15:47

Tänkte tipsa om att vi försöker skapa en frivillig lista på alla svenska twittrare. Företag som privatpersoner på vår hemsida, gå gärna in och lägg till dig själv och tipsa gärna om länken i ditt twitterflöde

mvh Tobias

» Posted By tobias On 2009/01/08 @ 15:47

Alla förändringar inom felmarginalen

Sverigedemokraterna har endast samma invandringspolitik som de danska socialdemokraterna. Kan inte du börja skriva om dessa och kalla dem för ”främlingsfientliga”? Det blir intressant att se.

» Posted By Tobias On 2008/11/16 @ 14:33

Du är alltså ingen demokrat utan vill utestänga Sverigedemokraterna och över 300 000 väljare från allt inflytande? Tja, det visar ju var social(o)demokraterna står. Vet du om att det finns ett mycket stort stöd för ett samarbete med sd bland valmanskåren, enligt en opinionsmätning från Synovate?

» Posted By Tobias On 2008/11/16 @ 14:32

Sverigedemokraterna har endast samma invandringspolitik som de danska socialdemokraterna. Kan inte du börja skriva om dessa och kalla dem för "främlingsfientliga"? Det blir intressant att se.

» Posted By Tobias On 2008/11/16 @ 13:33

Du är alltså ingen demokrat utan vill utestänga Sverigedemokraterna och över 300 000 väljare från allt inflytande? Tja, det visar ju var social(o)demokraterna står. Vet du om att det finns ett mycket stort stöd för ett samarbete med sd bland valmanskåren, enligt en opinionsmätning från Synovate?

» Posted By Tobias On 2008/11/16 @ 13:32

S-vänsterns mosa Mona kampanj – Lotta Grönings bidrag

Är det verkligen tillåtet att klistra in hela artiklar så där? Jag tror att du bryter mot citaträtten rätt grovt. Expressen kan antagligen fakturera eller stämma dig. Jag vill inte hota dig eller något sådant utan bara upplysa om att det du gör troligen är olagligt.

» Posted By Tobias On 2008/10/20 @ 23:18

Är det verkligen tillåtet att klistra in hela artiklar så där? Jag tror att du bryter mot citaträtten rätt grovt. Expressen kan antagligen fakturera eller stämma dig. Jag vill inte hota dig eller något sådant utan bara upplysa om att det du gör troligen är olagligt.

» Posted By Tobias On 2008/10/20 @ 22:18

Stockholmare gillar alliansen?

Det är mycket glädjande att Sverigedemokraterna går framåt. Så ska det se ut!

» Posted By Tobias On 2008/09/09 @ 20:40

Det är mycket glädjande att Sverigedemokraterna går framåt. Så ska det se ut!

» Posted By Tobias On 2008/09/09 @ 19:40

Kristdemokraterna säljer ut de sjuka

Jag förstår fortfarande inte varför folk tror att alla människor med dyr villa är rika. Kan du förklara varför Mona Sahlin åker till Botkyrka och säger att ingen där kan vinna på alliansens politik. Det trots att villor kostar i genomsnitt 2,5 miljoner där.

Varför ska man straffas därför att man ska äga?

Du har väl rätt i elbolagens konkurrens. Men å andra sidan har det faktum att staten släppte på telefonmonopolet lett till mycket lägre priser.

Jag frågar: Hur säljer kd ut de sjuka när det finns människor på landsbygden som får åka flertalet mil för att köpa ett paket huvudtabletter?

Det verkar som om du vill hålla på apoteksmonopolet av helt ideologiska skäl. Bör du inte åtminstone ha argument för det du säger än bara antaganden?

» Posted By Tobias On 2008/01/24 @ 01:40

Jag förstår fortfarande inte varför folk tror att alla människor med dyr villa är rika. Kan du förklara varför Mona Sahlin åker till Botkyrka och säger att ingen där kan vinna på alliansens politik. Det trots att villor kostar i genomsnitt 2,5 miljoner där.

Varför ska man straffas därför att man ska äga?

Du har väl rätt i elbolagens konkurrens. Men å andra sidan har det faktum att staten släppte på telefonmonopolet lett till mycket lägre priser.

Jag frågar: Hur säljer kd ut de sjuka när det finns människor på landsbygden som får åka flertalet mil för att köpa ett paket huvudtabletter?

Det verkar som om du vill hålla på apoteksmonopolet av helt ideologiska skäl. Bör du inte åtminstone ha argument för det du säger än bara antaganden?

» Posted By Tobias On 2008/01/23 @ 16:40

Vad händer med de som får icke godkänt?

Meningen är att man ska hitta dom som inte hänger med och få dom till enlikvärdig nivå. Det kritiska är ofast det som kommer fram mest i debatten. Inte faktumet att folkpartiet vill anställa mer lärare och speciallärare.

Är det inte bättre att man tar en utvärdering och ser om barnen fått dom kunskaper dom behöver. De skriftliga omdömen som ska ges vid den här nivån verkar mera vara ett betyg på skolan än eleven. Med statistiken vi sett senaste åren med elever som knappt kan läsa och skriva när dom går ut nian så måste något göras. Ignorera problemen som är sossarnas strategi funkar inte…

» Posted By Tobias On 2008/01/16 @ 12:50

Meningen är att man ska hitta dom som inte hänger med och få dom till enlikvärdig nivå. Det kritiska är ofast det som kommer fram mest i debatten. Inte faktumet att folkpartiet vill anställa mer lärare och speciallärare.

Är det inte bättre att man tar en utvärdering och ser om barnen fått dom kunskaper dom behöver. De skriftliga omdömen som ska ges vid den här nivån verkar mera vara ett betyg på skolan än eleven. Med statistiken vi sett senaste åren med elever som knappt kan läsa och skriva när dom går ut nian så måste något göras. Ignorera problemen som är sossarnas strategi funkar inte…

» Posted By Tobias On 2008/01/16 @ 03:50

Socialliberalismen är död

"Djupa klassklyftor"?

Ja, det är ju inte högern som haft chansen och styrt så det har hänt. För övrigt så är det bättre i Sverige än det varit på länge. Så visdomen är ju uppenbarligen död hos vänstern också. Jag håller med Björklund: "Vi ska bekämpa fattigdom, inte rikedom", som sossarna så länge gjort. Tur att dom blivit så pass nyliberala som dom blivit så man står ut lite att bo i det här landet iaf.

Vilket samhälle är det egentligen tokvänstern tror kommer uppstå? Dom anklagade högern för att säga vad som helst för att få makten, men det är uppenbart att det snarare är tvärtom. De flesta protesterar mot saker som sossarna hållt på med lääänge. Vänsterröstarna är uppenbarligen förvirrade som tycker att det är läskigt att man pratar om att folk ska ha jobb istället för att leva på bidrag.

» Posted By Tobias On 2007/09/09 @ 11:25

”Djupa klassklyftor”?

Ja, det är ju inte högern som haft chansen och styrt så det har hänt. För övrigt så är det bättre i Sverige än det varit på länge. Så visdomen är ju uppenbarligen död hos vänstern också. Jag håller med Björklund: ”Vi ska bekämpa fattigdom, inte rikedom”, som sossarna så länge gjort. Tur att dom blivit så pass nyliberala som dom blivit så man står ut lite att bo i det här landet iaf.

Vilket samhälle är det egentligen tokvänstern tror kommer uppstå? Dom anklagade högern för att säga vad som helst för att få makten, men det är uppenbart att det snarare är tvärtom. De flesta protesterar mot saker som sossarna hållt på med lääänge. Vänsterröstarna är uppenbarligen förvirrade som tycker att det är läskigt att man pratar om att folk ska ha jobb istället för att leva på bidrag.

» Posted By Tobias On 2007/09/09 @ 04:25

«« Back To Stats Page