Webbplats Statistik

Comments Posted By admin

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

KD + SD = Sant?

@Johan
De verkar ju även finnas andra gemensamma åsikter med SD hos en del KD folk av döma av sådana figurer som Hans C Pettersson. Han driver ju fortfarande sitt korståg mot Islam via jihad i malmö bloggen även om han nu kanske lämnat KD.

Sen är väl risken att SD kommer in riksdagen som ett värdekonservativt parti och uppväger förluster för alliansen. De vill ju uppenbarligen plocka väljare både till höger och vänster genom vissa profilfrågor.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 15:39

@Johan

De verkar ju även finnas andra gemensamma åsikter med SD hos en del KD folk av döma av sådana figurer som Hans C Pettersson. Han driver ju fortfarande sitt korståg mot Islam via jihad i malmö bloggen även om han nu kanske lämnat KD.

Sen är väl risken att SD kommer in riksdagen som ett värdekonservativt parti och uppväger förluster för alliansen. De vill ju uppenbarligen plocka väljare både till höger och vänster genom vissa profilfrågor.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 14:39

Inget konsensus i säkerhetspolitiken

@Nilsson
Om du menar mig så är det ju invasion över östersjön som debatten gäller.

Jag vet hur det ser ut men det verkar som de flesta andra försvarsdebattörer hänger kvar vid tanken på ett invasionsförsvar modell 50-tal. Jag förutsätter att någon inom försvaret sysslar med teoretiska angreppsplaner men det finns ju ingen debatt om det.

Hur skulle, om man nu antar att ryssland skulle hota sverige, ett sådant hot se ut. Och under vilka försutsättningar.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 15:15

Har du hört talas om det s.k kriget mot terrorismen?

Vad ett gäng amatörer gjorde 11 september skulle lätt kunna upprepas av mer professionell som skulle kunna slå mycket hårdare.

Sedan var det knappast nyårsraketer som sköts mot Israel eller som användes mycket effektivt mot både Israels pansar eller ansamlingar av soldater. Läs rapporterna. Eller nyheterna. Ett tusental väl samtränade soldater stoppade den Israelisk framryckningen främst tack vara moderna anti-tank vapen från ryssland.

Poängen är att små högt rörliga styrkor kan ha lika stor slagkraft som det tidigare krävdes tusentals soldater med pansar och artelleri. Det handlar förstås bara om försvarsstrider. För att kontrollera större ytor under en ockupation krävs något mer.

Men om du tror på kursk och pansar som modell för det svenska försvaret så visst.

Förövrigt notera vad som hände den svenska börsen idag på tal om effekterna av cyberattacker.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 15:06

@Nilsson

Om du menar mig så är det ju invasion över östersjön som debatten gäller.

Jag vet hur det ser ut men det verkar som de flesta andra försvarsdebattörer hänger kvar vid tanken på ett invasionsförsvar modell 50-tal. Jag förutsätter att någon inom försvaret sysslar med teoretiska angreppsplaner men det finns ju ingen debatt om det.

Hur skulle, om man nu antar att ryssland skulle hota sverige, ett sådant hot se ut. Och under vilka försutsättningar.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 14:15

Har du hört talas om det s.k kriget mot terrorismen?

Vad ett gäng amatörer gjorde 11 september skulle lätt kunna upprepas av mer professionell som skulle kunna slå mycket hårdare.

Sedan var det knappast nyårsraketer som sköts mot Israel eller som användes mycket effektivt mot både Israels pansar eller ansamlingar av soldater. Läs rapporterna. Eller nyheterna. Ett tusental väl samtränade soldater stoppade den Israelisk framryckningen främst tack vara moderna anti-tank vapen från ryssland.

Poängen är att små högt rörliga styrkor kan ha lika stor slagkraft som det tidigare krävdes tusentals soldater med pansar och artelleri. Det handlar förstås bara om försvarsstrider. För att kontrollera större ytor under en ockupation krävs något mer.

Men om du tror på kursk och pansar som modell för det svenska försvaret så visst.

Förövrigt notera vad som hände den svenska börsen idag på tal om effekterna av cyberattacker.

» Posted By admin On 2008/06/03 @ 14:06

Mer om den försvinnande sjukförsäkringen

@ Fritt ur hjärtat
ja, som alltid är det ovissheten som är värst för många. Något jag misstänker alliansen aldrig kommer att förstå är vad det innebär för någon att vara helt i händerna på tjänstemän utan någon kontroll över sitt eget öde.

» Posted By admin On 2008/06/02 @ 13:46

@ Fritt ur hjärtat

ja, som alltid är det ovissheten som är värst för många. Något jag misstänker alliansen aldrig kommer att förstå är vad det innebär för någon att vara helt i händerna på tjänstemän utan någon kontroll över sitt eget öde.

» Posted By admin On 2008/06/02 @ 12:46

Är någon förvånad?

@Nisse Humanist

Förslagsvis läs lite historia. Första och andra världskriget till exempel. Men det fanns väl förstås inga europeiska civilisationer då. Var hittar du de civilisationerna som inte för krig?

Och TheReligionOfPeace hade om den handlat om judendomen klassats som rent anti-semitisk på yttersta högerkanten. Så du får väl räknas som islamofoberna i det sällskapet.

» Posted By admin On 2008/06/02 @ 13:40

@Nisse Humanist

Förslagsvis läs lite historia. Första och andra världskriget till exempel. Men det fanns väl förstås inga europeiska civilisationer då. Var hittar du de civilisationerna som inte för krig?

Och TheReligionOfPeace hade om den handlat om judendomen klassats som rent anti-semitisk på yttersta högerkanten. Så du får väl räknas som islamofoberna i det sällskapet.

» Posted By admin On 2008/06/02 @ 12:40

Sören Wibe till Junilistan

@Nu finns bara federaliusterna kvar

Jag argumenterar gärna med fakta. Så du menar att svenskar har ingen möjlighet att påverka i bryssel? Varför är då Sören Wibe och junilistan så ivriga att sitta i ett parlament som de inte har någon möjlighet att påverka? Eller den EU-kommission där 10-tusentals svenskar arbetar. Eller det arbete regeringen oavsett färg gör i Bryssel. Eller alla de lobby-kontor för organisationer som Svenskt näringsliv som åker till Bryssel. Där är det tydligen någon som tror att det går att påverka som svensk i bryssel.

Sen är ju frågan om man vill påverka. Vad vill junilistan göra för att EU-samarbete ska fungera bättre. Det vore en intressant diskussion att ha. Hur ser junilistans plattform ut för ett bättre fungerande EU? Sen har folkets vilja att behålla kronan respekterats vad jag vet. Hölls det möjligen inte en folkomröstning om saken?

Det handlar i grunden om att gå ifrån ja-nej diskussionen. Det ska bli roligt att höra alla förslag på hur eu-samarbete ska utvecklas från junilistan.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 12:44

@PMA
Jag är eu-kritisk. Men det innebär inte att jag vill sitta i Bryssel och göra ingeting. På visa områden finns överstatlighet inom EU. Där vill jag ha en konsktruktiv politik som abetar utifrån ett europa perspektiv.

Vad de borgerliga gör vet jag inte men socialdemokraterna har definitivt hämmats av en rädsla för att säga något som kan reta de EU fientliga.

Förövrigt vad har junilistan gjort för i frågor som Laval, De kommunala bostads bolagen eller dussintals andra områden där EU fattar konkreta beslut som påverka svenskar i vardagen?

Den inre marknaden påverkar i princip hela det svenska samhället. Är junilistan för eller mot att de kommunala bostadsbolagen avecklas eller hur ser synen ut på fackliga rättigheter inom EU?

Det ironiska är om man följer debatten ute i Europa är tankar om mer integration ganska döda. Nu gäller det istället att bygga vidare på en fungerade union där lissabon fördraget kan utgöra grunden. Ett fördrag som ger en större roll till de nationella parlamenten och EU parlamentet förresten men det har väl Sören Wibe missat.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 12:31

@Nu finns bara federaliusterna kvar

Jag argumenterar gärna med fakta. Så du menar att svenskar har ingen möjlighet att påverka i bryssel? Varför är då Sören Wibe och junilistan så ivriga att sitta i ett parlament som de inte har någon möjlighet att påverka? Eller den EU-kommission där 10-tusentals svenskar arbetar. Eller det arbete regeringen oavsett färg gör i Bryssel. Eller alla de lobby-kontor för organisationer som Svenskt näringsliv som åker till Bryssel. Där är det tydligen någon som tror att det går att påverka som svensk i bryssel.

Sen är ju frågan om man vill påverka. Vad vill junilistan göra för att EU-samarbete ska fungera bättre. Det vore en intressant diskussion att ha. Hur ser junilistans plattform ut för ett bättre fungerande EU? Sen har folkets vilja att behålla kronan respekterats vad jag vet. Hölls det möjligen inte en folkomröstning om saken?

Det handlar i grunden om att gå ifrån ja-nej diskussionen. Det ska bli roligt att höra alla förslag på hur eu-samarbete ska utvecklas från junilistan.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 11:44

@PMA
Jag är eu-kritisk. Men det innebär inte att jag vill sitta i Bryssel och göra ingeting. På visa områden finns överstatlighet inom EU. Där vill jag ha en konsktruktiv politik som abetar utifrån ett europa perspektiv.

Vad de borgerliga gör vet jag inte men socialdemokraterna har definitivt hämmats av en rädsla för att säga något som kan reta de EU fientliga.

Förövrigt vad har junilistan gjort för i frågor som Laval, De kommunala bostads bolagen eller dussintals andra områden där EU fattar konkreta beslut som påverka svenskar i vardagen?

Den inre marknaden påverkar i princip hela det svenska samhället. Är junilistan för eller mot att de kommunala bostadsbolagen avecklas eller hur ser synen ut på fackliga rättigheter inom EU?

Det ironiska är om man följer debatten ute i Europa är tankar om mer integration ganska döda. Nu gäller det istället att bygga vidare på en fungerade union där lissabon fördraget kan utgöra grunden. Ett fördrag som ger en större roll till de nationella parlamenten och EU parlamentet förresten men det har väl Sören Wibe missat.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 11:31

Liberala islamofoberna

@Roger Svensson
På vilket sätt är det märkligt att säga att sekulära intressen och samhälls fenomen påverkar utvecklingen inom islamiska länder?

Sen känner du säkert till att i fall som Iran omtolkade Khomeini Shia teorin om velayat-e faqih, den religiösa auktoritetens roll i samhället till ett s.k världsligt styre eller teokrati. al-Sistani den nuvarande högsta auktoriteten har valt den traditionella rollen d.v.s att enbart uttala sig i religiösa eller sociala frågor och undvika politik. Detta gäller förstås bara shia som skiljer sig radikalt från Sunni majoriteten av alla muslimer.

Tar du saudi-arabien så aktar sig de religiösa uttolkarna där noga för att utmana den världsliga makten d.v.s kungafamiljen. Där är det istället en symbios där kungafamiljen stöder de religiösa auktoriteterna så länge dessa inte underminerar dess ställning. Så som det sett ut i suni världen de senaste 1300 åren. Där har ingen teokrati uppstått men däremot ett stort antal högst världsliga imperier.

Sen finns det Salafis bland dagens sunni i olika varianter som förespråkar en återgång till islamiska värderingar samhällsvärderingar. Med öknamnet ’the bearded ones’ är de inte helt olikt de som förespråkar en återgång till kristna samhällsvärderingar och moral. Men notera att de handlar inte om en teokrati d.v.s präststyre. Många salafis har också som folksport att masskrerara Shia som de ser som hädare likt vad talibanerna gjord i Afghanistsan något som nästan fick Iran att invadera landet. Poängen är att det ingenstans finns en entydigt krav på en religiös stat styrd av präster inom islam. Det finns mängder av tolkningar och inriktingar varav en del hamnat i väst. Men dessa har bara iinflyttande så länge någon vill lyssna på dem.

Och 95% av alla muslimer har ungefär lika mycket intresse för religion som den genomsnittliga västerläningen.

Och nej, marx och engels hade inget med kommunistdiktaturer att göra. Lenin och stalin hade men det får vara nog med historia lektionen för den här gången.

» Posted By admin On 2008/05/28 @ 06:41

@Roger Svensson
På vilket sätt är det märkligt att säga att sekulära intressen och samhälls fenomen påverkar utvecklingen inom islamiska länder?

Sen känner du säkert till att i fall som Iran omtolkade Khomeini Shia teorin om velayat-e faqih, den religiösa auktoritetens roll i samhället till ett s.k världsligt styre eller teokrati. al-Sistani den nuvarande högsta auktoriteten har valt den traditionella rollen d.v.s att enbart uttala sig i religiösa eller sociala frågor och undvika politik. Detta gäller förstås bara shia som skiljer sig radikalt från Sunni majoriteten av alla muslimer.

Tar du saudi-arabien så aktar sig de religiösa uttolkarna där noga för att utmana den världsliga makten d.v.s kungafamiljen. Där är det istället en symbios där kungafamiljen stöder de religiösa auktoriteterna så länge dessa inte underminerar dess ställning. Så som det sett ut i suni världen de senaste 1300 åren. Där har ingen teokrati uppstått men däremot ett stort antal högst världsliga imperier.

Sen finns det Salafis bland dagens sunni i olika varianter som förespråkar en återgång till islamiska värderingar samhällsvärderingar. Med öknamnet 'the bearded ones' är de inte helt olikt de som förespråkar en återgång till kristna samhällsvärderingar och moral. Men notera att de handlar inte om en teokrati d.v.s präststyre. Många salafis har också som folksport att masskrerara Shia som de ser som hädare likt vad talibanerna gjord i Afghanistsan något som nästan fick Iran att invadera landet. Poängen är att det ingenstans finns en entydigt krav på en religiös stat styrd av präster inom islam. Det finns mängder av tolkningar och inriktingar varav en del hamnat i väst. Men dessa har bara iinflyttande så länge någon vill lyssna på dem.

Och 95% av alla muslimer har ungefär lika mycket intresse för religion som den genomsnittliga västerläningen.

Och nej, marx och engels hade inget med kommunistdiktaturer att göra. Lenin och stalin hade men det får vara nog med historia lektionen för den här gången.

» Posted By admin On 2008/05/28 @ 05:41

@Roger Svensson
Koranen intresserar mig lika lite som bibeln. Mer intressanta är de social-politisk-historiska sammanhangen i mellanöstern. Vem säger sedan att det som står i koranen har något med liberala västerländska värderingar lika lite som vad som står i bibeln.

Poängen är att religiösa tolkningar används för politiska syfte i dagens mellanöstern och den övriga muslimska världen. Om en amerikansk sekt ledare från texas förkunnade en religiös stat och drog sig tillbaka i vildmarken menar du att han på något sätt skulle vara symbolisk för västliga värderingar eller kristendom? Eller att vad en predikant i en frikyrka i sverige säger är representativt för svenskar eller kristendomen?

Saudi-arabien liksom Iran är djupt konservativa och i Saudi-Arabien fall styrt av korrumperade envåldshärskare precis som övriga gulfstater. De förtjänar all kritik de kan få men det har inget med Islam att göra. Det finns ingen islamisk ’kultur’ som säger att saudiska regeringen ska förtrycka sina innevånare. Däremot ett wahabitisk prästerskap som betalas av den saudiska kungafamiljen.

Det är den skillnaden som ett antal liberaler typ Dick Erixon inte lyckas göra. Det är helt enkelt en dålig analys av vad som händer i mellanöstern baserad på förutfattade meningar.

All religion bör kritiseras och debatteras. Vilket också sker ganska intensivt i mellanöstern. Det finns lika många tolkningar som det finns religiösa experter. Som används av olika länders regeringar likt Saudi-Arabien vår väst-allierade. Att det finns aktiva islamister som vill använda terror som vapen är helt korrekt. Att det finns andra som närmast kan jämföras med djupt konservativa katolska kristdemokrater i tyskland är också korrekt.

Analys borde bygga på kall realism och inte ideologiska värderingar.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 13:14

@Roger Svensson
Koranen intresserar mig lika lite som bibeln. Mer intressanta är de social-politisk-historiska sammanhangen i mellanöstern. Vem säger sedan att det som står i koranen har något med liberala västerländska värderingar lika lite som vad som står i bibeln.

Poängen är att religiösa tolkningar används för politiska syfte i dagens mellanöstern och den övriga muslimska världen. Om en amerikansk sekt ledare från texas förkunnade en religiös stat och drog sig tillbaka i vildmarken menar du att han på något sätt skulle vara symbolisk för västliga värderingar eller kristendom? Eller att vad en predikant i en frikyrka i sverige säger är representativt för svenskar eller kristendomen?

Saudi-arabien liksom Iran är djupt konservativa och i Saudi-Arabien fall styrt av korrumperade envåldshärskare precis som övriga gulfstater. De förtjänar all kritik de kan få men det har inget med Islam att göra. Det finns ingen islamisk 'kultur' som säger att saudiska regeringen ska förtrycka sina innevånare. Däremot ett wahabitisk prästerskap som betalas av den saudiska kungafamiljen.

Det är den skillnaden som ett antal liberaler typ Dick Erixon inte lyckas göra. Det är helt enkelt en dålig analys av vad som händer i mellanöstern baserad på förutfattade meningar.

All religion bör kritiseras och debatteras. Vilket också sker ganska intensivt i mellanöstern. Det finns lika många tolkningar som det finns religiösa experter. Som används av olika länders regeringar likt Saudi-Arabien vår väst-allierade. Att det finns aktiva islamister som vill använda terror som vapen är helt korrekt. Att det finns andra som närmast kan jämföras med djupt konservativa katolska kristdemokrater i tyskland är också korrekt.

Analys borde bygga på kall realism och inte ideologiska värderingar.

» Posted By admin On 2008/05/27 @ 12:14

Vet du överhuvudtaget något om Islam. Sen antar jag att du anser det goda liberala värderingar att göra en miljard människor kollektivt ansvariga för vad några gör. Det finns många många tolkningar till de s.k heliga skrifterna och olika sekter som det finns katoliker eller protestanter i väst.

» Posted By admin On 2008/05/25 @ 10:29

Vet du överhuvudtaget något om Islam. Sen antar jag att du anser det goda liberala värderingar att göra en miljard människor kollektivt ansvariga för vad några gör. Det finns många många tolkningar till de s.k heliga skrifterna och olika sekter som det finns katoliker eller protestanter i väst.

» Posted By admin On 2008/05/25 @ 09:29

Det moderata försvarskriget

Vi ska ha ett försvar. Frågan som inte diskuterar är hur det ska se ut. Alla verkar här börja i fel del med att diskutera de ekonomiska ramarna först.

Om det finns ett starkt framtida militärt hot hur kommer det att se ut. Och hur bemöts det bästa.

» Posted By admin On 2008/05/23 @ 12:53

Vi ska ha ett försvar. Frågan som inte diskuterar är hur det ska se ut. Alla verkar här börja i fel del med att diskutera de ekonomiska ramarna först.

Om det finns ett starkt framtida militärt hot hur kommer det att se ut. Och hur bemöts det bästa.

» Posted By admin On 2008/05/23 @ 11:53

Arbetslösa ska plocka skräp i alliansens Stockholm

@Eliza
Ja, men att moderaterna gör det nu gör det inte mer rätt. Det är lika fel vare sig det är socialdemokrater eller moderater som behandlar folk så. Är du arbetslös ska du gå till arbetsförmedlingen, inte socialkontoret. Det borde vara statens ansvar att driva en nationell arbetsmarknadspolitik för alla svenskar.

Och varför ska alla garanteras sjukvård med en sjukförsäkring, men inte en lika för alla arbetslöshetsförsäkring.?

» Posted By admin On 2008/05/22 @ 16:51

@Eliza

Ja, men att moderaterna gör det nu gör det inte mer rätt. Det är lika fel vare sig det är socialdemokrater eller moderater som behandlar folk så. Är du arbetslös ska du gå till arbetsförmedlingen, inte socialkontoret. Det borde vara statens ansvar att driva en nationell arbetsmarknadspolitik för alla svenskar.

Och varför ska alla garanteras sjukvård med en sjukförsäkring, men inte en lika för alla arbetslöshetsförsäkring.?

» Posted By admin On 2008/05/22 @ 15:51

Ingen majoritet än för någon kandidat

Saken är knappast ’biff’ förrän delegaterna röstar vid konventet. En anledning att hävda att man vunnit är just att övertyga alla de superdelegater som finns kvar att Obama är den givna kandidaten.

2026 är den siffra som gäller. Att Hillary inte kan komma ikapp när det gäller antalet ’pledged’ delegater har varit klart sedan länge. Det är superdelagaterna som kommer att avgöra. Och de röstar vid konventet. I denver.

När det gäller rösterna beror det på hur du räknar,tar du med vad Hillary vann i Florida och Michigan blir resultatet annourlunda. Även om man inofficellt räknar caucus states förlorar Obama där

Popular Vote (w/FL & MI)**
Obama
17,152,736 47.4%
Hillary
17,358,012 48.0%

RealClearPolitics – 2008 Elections – Democratic Vote Count
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2008/president/democratic_vote_count.html

Att Obama har partietablissemang och starka väljargrupper bakom sig är uppenbart. Den senare har även Hillary. Vill hon fortsätta till konventet kan hon göra det. Problemt för Obama är att han inte fått en klar majoritet än. Som du själv säger kämpar han fortfarande för att få ihop de nödvändiga delegaterna.

Min slutsats är att demokraterna kommer att gå djupt splittrade in i the general med en kandidat vars skelett i gaderoben fortfarande inte vädrats ut. Och republikanerna kommer att förra en mycket brutal kampanj med ryggen mot vägen. Det är ganska talande att en majoritet av de som röstade på Hillary i t ex kentucky säger att de hellre röstat på McCain än Obama.

» Posted By admin On 2008/05/21 @ 11:27

Saken är knappast 'biff' förrän delegaterna röstar vid konventet. En anledning att hävda att man vunnit är just att övertyga alla de superdelegater som finns kvar att Obama är den givna kandidaten.

2026 är den siffra som gäller. Att Hillary inte kan komma ikapp när det gäller antalet 'pledged' delegater har varit klart sedan länge. Det är superdelagaterna som kommer att avgöra. Och de röstar vid konventet. I denver.

När det gäller rösterna beror det på hur du räknar,tar du med vad Hillary vann i Florida och Michigan blir resultatet annourlunda. Även om man inofficellt räknar caucus states förlorar Obama där

Popular Vote (w/FL & MI)**

Obama

17,152,736 47.4%

Hillary

17,358,012 48.0%

RealClearPolitics – 2008 Elections – Democratic Vote Count
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2008/pres

Att Obama har partietablissemang och starka väljargrupper bakom sig är uppenbart. Den senare har även Hillary. Vill hon fortsätta till konventet kan hon göra det. Problemt för Obama är att han inte fått en klar majoritet än. Som du själv säger kämpar han fortfarande för att få ihop de nödvändiga delegaterna.

Min slutsats är att demokraterna kommer att gå djupt splittrade in i the general med en kandidat vars skelett i gaderoben fortfarande inte vädrats ut. Och republikanerna kommer att förra en mycket brutal kampanj med ryggen mot vägen. Det är ganska talande att en majoritet av de som röstade på Hillary i t ex kentucky säger att de hellre röstat på McCain än Obama.

» Posted By admin On 2008/05/21 @ 10:27

Bildningsförakt inom socialdemokratin?

@Gun
Makt eller kunskap är väl något man tar. Problemet inom s är annars just tystnaden som finns på många ställen. Folk känner att de inte kan, vågar eller vill diskutera och debattera. Något som behövs. Partiledning och partiaktiva måste kunna motivera och förklara den politik som de vill föra.

» Posted By admin On 2008/05/20 @ 10:46

@Gun

Makt eller kunskap är väl något man tar. Problemet inom s är annars just tystnaden som finns på många ställen. Folk känner att de inte kan, vågar eller vill diskutera och debattera. Något som behövs. Partiledning och partiaktiva måste kunna motivera och förklara den politik som de vill föra.

» Posted By admin On 2008/05/20 @ 09:46

Alliansens nidbild blir sanning « Ett hjärta RÖTT

@Rille
So what, det är val om 1 år igen. Och för att låna från dig. Alliansen hade chansen. Och har misslyckats i en sällsynt inkompetent regering.

» Posted By admin On 2008/05/20 @ 07:47

@Rille

So what, det är val om 1 år igen. Och för att låna från dig. Alliansen hade chansen. Och har misslyckats i en sällsynt inkompetent regering.

» Posted By admin On 2008/05/20 @ 06:47

«« Back To Stats Page