Webbplats Statistik

Comments Posted By claeskrantz

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Dödsstraff hotar Saudisk Journalist för tweet…

Dödsstraff hotar Saudisk Journalist för tweet… http://t.co/0YaQZ89S #svpol

» Posted By claeskrantz On 2012/02/14 @ 11:34

Testing multiple social stream…

@claeskrantz: svar på test

» Posted By claeskrantz On 2012/02/15 @ 13:22

Test kommentar

» Posted By claeskrantz On 2012/02/15 @ 13:21

Dagens Industri presenterar Håkan Juholt avslöjanden baserad på hörsägen och skvaller

Nja, en stor del av watergate avslöjandena bestod av muntliga tips från MF som Woodward o Bernstein bekräftade med faktiska källor på papper. Sen om byta partiledare så kan man då definitivt ge 2014 förlorat. Och ska det bytas partiledare borde då också hela den partiledning och partistyrelse som suttit sedan 2006 eller ännu längre bytas ut.

Håkan Juholt är knappast den bästa partiledarkandidaten men han valdes för att stora maktblock bland partidistrikten blockerade ut varandras kandidater så långt från partimedlemmar o interndemokrati man kan komma. Och för att alla andra kandidater är del av den partiledning som suttit vid makten de senaste 15-20 åren.

Det dummaste Mona Sahlin någonsin gjort var att ge efter för internt tryckt och avgå i stort direkt istället för att säga jag sitter till den partikongress jag är vald till.

» Posted By claeskrantz On 2012/01/14 @ 06:12

Skåne röstar nej till Afghanistankriget

Nja, har väl inte alltid hållit om allt som kommit från skåne…;) Men om inte annat kan man väl säga skåningarna tänker själva utan pekpinnar eller megafoner.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/20 @ 17:11

Nja, har väl inte alltid hållit om allt som kommit från skåne…;) Men om inte annat kan man väl säga skåningarna tänker själva utan pekpinnar eller megafoner.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/20 @ 16:11

Jobbcoachning – Guldgruva för privata företag med 70 arbetslösa per coach

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:31

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:31

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:31

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:31

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:31

När det gäller jobbcoacher och jobb nja. Den rapporten gällde de interna jobbcoacherna AF rekryterade i början. De gjorde i stort av AFs handlägare alltid gjort för nya arbetssökande. De som fick arbete utav detta var nya, unga arbetslösa med fräsh utbildning.

I en senare rapport var det 24% som hade fått arbete 14 dagar efter coachningen med externa coacher tillskillnad från 22% med de interna.

http://www.arbetsformedlingen.se/Go.aspx?a=89179

Sen är den enkla lösningen att arbetslösa med enbart problemet att de inte kan få ett jobb och att de av någon anledning saknar a-kassa förs över till en statlig arbetslöshetsmyndighet med åtminstonde en ersättning som ger existensminimum och de pengar som behövs för att faktiskt kunna söka jobb.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 05:31

När kommer wikileaks videon från Afghanistan?

Exakt. Men grejen är mer än så. Det handlar om odisciplinerade soldater som skjuter mot allt som rör sig. I wikileaks fallet direkt dödande civila medvetet. Och i Afghanistan fallet också om grov inkompetens och uppenbarligen urusel underrättelsetjänst när de skjuter ner den lokala åklagaren och polischefen i en räd.

Detta utan att någon ställer dem till svars och högre befäl istället gör sitt bästa för att sopa igen spåren.

Hade amerikanarna följt sina egna regler skulle wikileaks piloterna när bandet gicks igenom ställts inför krigsrätt och fått fängelse förutom att de slängts ut från vilken gren av militären de tillhörde.

Självfallet har wikileaks en agenda. Det har alla. Men är vi inte i t ex Afghanistan för att sätta en något högre standard än Talibanerna?

» Posted By claeskrantz On 2010/04/06 @ 06:30

Exakt. Men grejen är mer än så. Det handlar om odisciplinerade soldater som skjuter mot allt som rör sig. I wikileaks fallet direkt dödande civila medvetet. Och i Afghanistan fallet också om grov inkompetens och uppenbarligen urusel underrättelsetjänst när de skjuter ner den lokala åklagaren och polischefen i en räd.

Detta utan att någon ställer dem till svars och högre befäl istället gör sitt bästa för att sopa igen spåren.

Hade amerikanarna följt sina egna regler skulle wikileaks piloterna när bandet gicks igenom ställts inför krigsrätt och fått fängelse förutom att de slängts ut från vilken gren av militären de tillhörde.

Självfallet har wikileaks en agenda. Det har alla. Men är vi inte i t ex Afghanistan för att sätta en något högre standard än Talibanerna?

» Posted By claeskrantz On 2010/04/06 @ 05:30

Det fattiga Göteborg

Jag känner igen beskrivningen du ger. Så ser verkligheten ut för många i dagens sverige där kommunerna fått ta ansvaret för de som fallit ut eller knuffats ut både från den reguljära arbetsmarknaden och från socialförsäkringssystemen.

Tyvärr tycks både lokala politiker och rikspolitiker ha svårt att ta tag i en verklighet de inte känner igen eller lever i själva.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 06:39

Jag känner igen beskrivningen du ger. Så ser verkligheten ut för många i dagens sverige där kommunerna fått ta ansvaret för de som fallit ut eller knuffats ut både från den reguljära arbetsmarknaden och från socialförsäkringssystemen.

Tyvärr tycks både lokala politiker och rikspolitiker ha svårt att ta tag i en verklighet de inte känner igen eller lever i själva.

» Posted By claeskrantz On 2010/04/07 @ 05:39

Fredags musik video – Alcazar på Jobbkongress 2009

test 2

» Posted By claeskrantz On 2012/01/24 @ 17:40

Batongmoderaterna nu tillbaka

Det nya men 'reinfeldt' moderaterna var kanske inte så mycket nytt men det hindrar ju inte att man kan påpeka att det nu är åter till traditionella teman för moderaterna.

Sen om jag hade varit moderat valstrateg hade jag gjort tvärt om. Erkänt 'vi hade fel om delar av vår politik' och lova bot och bättring samt börja tala om orättvisor ur ett frihetsperspektiv och kräva att alla svenskar tar ett socialt ansvar o.sv.

Det hade de kunnat göra om de 'lysande' strategen schlingman tänkte så långt men som tur är för min sida är det nu återigen ett nytt bunkergäng som styr.

» Posted By claeskrantz On 2010/03/19 @ 12:45

Det nya men 'reinfeldt' moderaterna var kanske inte så mycket nytt men det hindrar ju inte att man kan påpeka att det nu är åter till traditionella teman för moderaterna.

Sen om jag hade varit moderat valstrateg hade jag gjort tvärt om. Erkänt 'vi hade fel om delar av vår politik' och lova bot och bättring samt börja tala om orättvisor ur ett frihetsperspektiv och kräva att alla svenskar tar ett socialt ansvar o.sv.

Det hade de kunnat göra om de 'lysande' strategen schlingman tänkte så långt men som tur är för min sida är det nu återigen ett nytt bunkergäng som styr.

» Posted By claeskrantz On 2010/03/19 @ 11:45

Det nya men 'reinfeldt' moderaterna var kanske inte så mycket nytt men det hindrar ju inte att man kan påpeka att det nu är åter till traditionella teman för moderaterna.

Sen om jag hade varit moderat valstrateg hade jag gjort tvärt om. Erkänt 'vi hade fel om delar av vår politik' och lova bot och bättring samt börja tala om orättvisor ur ett frihetsperspektiv och kräva att alla svenskar tar ett socialt ansvar o.sv.

Det hade de kunnat göra om de 'lysande' strategen schlingman tänkte så långt men som tur är för min sida är det nu återigen ett nytt bunkergäng som styr.

» Posted By claeskrantz On 2010/03/19 @ 11:45

Viljan att förändra Sverige grunden till en rödgrön valseger

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 12:05

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 12:05

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 12:05

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 12:05

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 12:05

Ja om inte annat borde folk vara medvetna om att skattsänkningarna för de som har arbetsinkomster finansieras från överskotten i socialförsäkringarna. Som gått med ett överskott i flera år där pengarna gått direkt till statskassan.

Det är ju ganska klart vad som händer med det beräknade överskottet i sjukförsäkringarna de närmaste åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukreg

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 11:05

Det intressanta är ju vad de rödgröna partierna vill göra efter valet 2010. Titta på de praktiska förslagen och de politik de för efter 2010. Historia struntar jag i.

Sen får ju var och en för ju göra en egen bedömning om det inte skulle finnas några skillnader mellan s och m? Eller för den delen S-MP V. och alliansen.

Jag har i alla fall gjort mitt val. De rödgröna är bättre ytterligare 4 år med Reinfeldt.

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 09:32

Det intressanta är ju vad de rödgröna partierna vill göra efter valet 2010. Titta på de praktiska förslagen och de politik de för efter 2010. Historia struntar jag i.

Sen får ju var och en för ju göra en egen bedömning om det inte skulle finnas några skillnader mellan s och m? Eller för den delen S-MP V. och alliansen.

Jag har i alla fall gjort mitt val. De rödgröna är bättre ytterligare 4 år med Reinfeldt.

» Posted By claeskrantz On 2010/02/19 @ 08:32

Dags att sätta fattigdom i Sverige på den politiska agendan?

Ja det är ju det främlingsfientliga argumentet om bidragsfuskare du kommer med. Att alla sjuka eller arbetslösa var lata parasiter som hellre levde på bidrags där det underförstått handlade om 'nya svenskar'

Okunnigt och fördomsfullt men något som många svenskar faktiskt tror.

» Posted By claeskrantz On 2010/01/18 @ 05:00

Ja det är ju det främlingsfientliga argumentet om bidragsfuskare du kommer med. Att alla sjuka eller arbetslösa var lata parasiter som hellre levde på bidrags där det underförstått handlade om 'nya svenskar'

Okunnigt och fördomsfullt men något som många svenskar faktiskt tror.

» Posted By claeskrantz On 2010/01/18 @ 04:00

«« Back To Stats Page