Webbplats Statistik

Comments Posted By yeslove

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Ann-Sofie Dahl – Svenska Atlantkommitten

Mer från Ann-Sofie Dahls’s CV på utrikespolitiska institutet:

”She was a Visiting Fellow at the Center of International Studies at Princeton University in 1985-1986, and a Resident Scholar at the Department of Government at Georgetown University in Washington, DC (1986-1992). Dr. Dahl returned to Washington, DC as a Senior Guest Scholar at the Center for Strategic and International Studies in 2000-2001.
She is now an Adjunct Fellow at CSIS (2002 – ), while also affiliated with the Copenhagen think tank CEPOS (Center for Politiske Studier) as a co-founder.
From 1992 to 1994 she was a Senior Analyst at FOA (National Defense Establishment), and from 1994 to 1996 Head of Security Studies at the Swedish War College (now National Defence College). In 1996, ”

Wikipedia:CSIS

”The current president and CEO of CSIS is John Hamre, former Deputy Secretary of Defense. He has held the position since April 2000.

The Chairman of the Board of Trustees is Sam Nunn, a former Democratic Senator from Georgia and longtime chairman of the U.S. Senate Committee on Armed Services. Its board of trustees includes many former senior government officials including Henry Kissinger, Zbigniew Brzezinski, William Cohen, George Argyros and Brent Scowcroft.”

Ann-Sofie Dahl är en av våra ’säkerhetspolitiska experter’.

» Posted By yeslove On 2008/08/21 @ 13:42

Mer från Ann-Sofie Dahls's CV på utrikespolitiska institutet:

"She was a Visiting Fellow at the Center of International Studies at Princeton University in 1985-1986, and a Resident Scholar at the Department of Government at Georgetown University in Washington, DC (1986-1992). Dr. Dahl returned to Washington, DC as a Senior Guest Scholar at the Center for Strategic and International Studies in 2000-2001.

She is now an Adjunct Fellow at CSIS (2002 – ), while also affiliated with the Copenhagen think tank CEPOS (Center for Politiske Studier) as a co-founder.

From 1992 to 1994 she was a Senior Analyst at FOA (National Defense Establishment), and from 1994 to 1996 Head of Security Studies at the Swedish War College (now National Defence College). In 1996, "

Wikipedia:CSIS

"The current president and CEO of CSIS is John Hamre, former Deputy Secretary of Defense. He has held the position since April 2000.

The Chairman of the Board of Trustees is Sam Nunn, a former Democratic Senator from Georgia and longtime chairman of the U.S. Senate Committee on Armed Services. Its board of trustees includes many former senior government officials including Henry Kissinger, Zbigniew Brzezinski, William Cohen, George Argyros and Brent Scowcroft."

Ann-Sofie Dahl är en av våra 'säkerhetspolitiska experter'.

» Posted By yeslove On 2008/08/21 @ 12:42

Krisen blir värre mellan ryssland och väst

Om svenska säkerhetsexperter INTE läst, kan de knappast kallas experter och bör bytas ut. Om de har läst men inte vidarefört informationen måste deras lojalitet med svenska intressen ifrågasättas och vi måste misstänka att dessa poster besitts av agenter för främmande makts psykologiska krigföring mot Sverige.

» Posted By yeslove On 2008/08/18 @ 13:29

Om svenska säkerhetsexperter INTE läst, kan de knappast kallas experter och bör bytas ut. Om de har läst men inte vidarefört informationen måste deras lojalitet med svenska intressen ifrågasättas och vi måste misstänka att dessa poster besitts av agenter för främmande makts psykologiska krigföring mot Sverige.

» Posted By yeslove On 2008/08/18 @ 12:29

Samt det halofficiella svaret från ex-premiärminister Yegor Gaidar. Här startar det sk ’nya kalla kriget’:

FT:Nuclear punditry can be adangerous game
”In an article in the latest issue of Foreign Affairs, the US-based journal, Keir Lieber of the University of Notre Dame and Daryl Press of the University of Pennsylvania lay out results of calculations according to a model they have developed. They show that the US has developed nuclear capacity sufficient to launch a strike guaranteed to wipe out Russia and China, without the risk of suffering a return strike.

They also provide a detailed explanation for Russian and Chinese leaders of the purpose of America’s anti-missile defence system. The system is not about preventing the threat of attack from “rogue” nations, they argue, but rather, about enabling the US dramatically to reduce the risk of a nuclear counter-strike by Russia and China after a nuclear attack by the US.”

» Posted By yeslove On 2008/08/17 @ 17:16

@reksio

Foreign affairs:The Rise Of Nuclear Primacy

” The current and future U.S. nuclear force, in other words, seems designed to carry out a preemptive disarming strike against Russia or China.”

” …the sort of missile defenses that the United States might plausibly deploy would be valuable primarily in an offensive context, not a defensive one — as an adjunct to a U.S. first-strike capability”

» Posted By yeslove On 2008/08/17 @ 17:10

Samt det halofficiella svaret från ex-premiärminister Yegor Gaidar. Här startar det sk 'nya kalla kriget':

FT:Nuclear punditry can be adangerous game

"In an article in the latest issue of Foreign Affairs, the US-based journal, Keir Lieber of the University of Notre Dame and Daryl Press of the University of Pennsylvania lay out results of calculations according to a model they have developed. They show that the US has developed nuclear capacity sufficient to launch a strike guaranteed to wipe out Russia and China, without the risk of suffering a return strike.

They also provide a detailed explanation for Russian and Chinese leaders of the purpose of America’s anti-missile defence system. The system is not about preventing the threat of attack from “rogue” nations, they argue, but rather, about enabling the US dramatically to reduce the risk of a nuclear counter-strike by Russia and China after a nuclear attack by the US."

» Posted By yeslove On 2008/08/17 @ 16:16

@reksio

Foreign affairs:The Rise Of Nuclear Primacy

" The current and future U.S. nuclear force, in other words, seems designed to carry out a preemptive disarming strike against Russia or China."

" …the sort of missile defenses that the United States might plausibly deploy would be valuable primarily in an offensive context, not a defensive one — as an adjunct to a U.S. first-strike capability"

» Posted By yeslove On 2008/08/17 @ 16:10

ABM batterierna vid polska kusten är en integrerad del i en amerikansk förstaslagsförmåga avsedd att i ett överraskningsanfall slå ut rysslands strategiska kärnvapenarsenal.

Missilsköldens roll är att fånga upp de få ryska missiler som överlever ett massivt förstaslag och därmed reducera rysslands nukleära avskräckning till noll.

» Posted By yeslove On 2008/08/16 @ 12:50

ABM batterierna vid polska kusten är en integrerad del i en amerikansk förstaslagsförmåga avsedd att i ett överraskningsanfall slå ut rysslands strategiska kärnvapenarsenal.

Missilsköldens roll är att fånga upp de få ryska missiler som överlever ett massivt förstaslag och därmed reducera rysslands nukleära avskräckning till noll.

» Posted By yeslove On 2008/08/16 @ 11:50

Rice varningar – Georgien

> Vore man riktigt cynisk hade en del undrat om detta var vad diverse krafter i väst ville ha.

Så hävdar Michel Chossudovsky med en tänkvärd analys av attackens militära karaktär.

”The war on Southern Ossetia was not meant to be won, leading to the restoration of Georgian sovereignty over South Ossetia. It was intended to destabilize the region while also triggering a US-NATO confrontation with Russia.”

Och enligt Al-Jazeera:

”George Bush, the United States president, has said he is sending US military aircraft and naval forces with humanitarian supplies to Georgia”

Vi får se…

» Posted By yeslove On 2008/08/14 @ 01:18

> Vore man riktigt cynisk hade en del undrat om detta var vad diverse krafter i väst ville ha.

Så hävdar Michel Chossudovsky med en tänkvärd analys av attackens militära karaktär.

"The war on Southern Ossetia was not meant to be won, leading to the restoration of Georgian sovereignty over South Ossetia. It was intended to destabilize the region while also triggering a US-NATO confrontation with Russia."

Och enligt Al-Jazeera:

"George Bush, the United States president, has said he is sending US military aircraft and naval forces with humanitarian supplies to Georgia"

Vi får se…

» Posted By yeslove On 2008/08/14 @ 00:18

V och PP gör gemensam attack på S

> I grunden handlar det om Svensk säkerhetspolitk något som både politikerna och s.k vanligt folk borde diskutera mer.

FRAlagen har skapat en blotta och exponerat en skuggvärld som normalt ingen vill kännas vid. I andra länder, tex Holland sköts det ’snyggt’ och tyst genom gentlemens agreements:

http://archief.fnl.nl/ct-nl/archief2003/ct2003-01-02/aftappen.htm

”The insiders at the AIVD and the tapping room were interviewed by the radio program of the EO11. According to them, the Dutch government and Comverse have a gentlemen’s agreement that the Dutch government would get the Comverse systems for a very reduced price and in exchange the Israelis would get full access to all tapped information.”

För att kunna föra en ärlig diskussion om Svensk säkerhetspolitik det krävs en närmast komplett revision av historien. Minns vad Pinter sade i sitt Nobeltal, inte som en polemisk punkt utan som ett faktuellt konstaterande:

”To maintain that power it is essential that people remain in ignorance, that they live in ignorance of the truth, even the truth of their own lives. What surrounds us therefore is a vast tapestry of lies, upon which we feed.”

Hur djupt ner i kaninhålet kan en sådan diskussion föras? Om flaskflaggad terrorism som 911 och Londonbombningarna?
Wall streets stöd till Bolshevism och finansiering av Hitler? Vi som inte ens kan utreda morden på Palme och Lindh ordentligt. Var ska vi börja för att ens kunna forma begreppen i en offentlig diskussion? Kommer du ihåg vår sista stora debatt i Sverige (innan FRA), omröstningen om euron som bara handlade om inrikes frågor utan att någon protesterade? Men jag håller med, det är många saker som borde diskuteras mer.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 14:33

> I grunden handlar det om Svensk säkerhetspolitk något som både politikerna och s.k vanligt folk borde diskutera mer.

FRAlagen har skapat en blotta och exponerat en skuggvärld som normalt ingen vill kännas vid. I andra länder, tex Holland sköts det 'snyggt' och tyst genom gentlemens agreements:

http://archief.fnl.nl/ct-nl/archief2003/ct2003-01

"The insiders at the AIVD and the tapping room were interviewed by the radio program of the EO11. According to them, the Dutch government and Comverse have a gentlemen’s agreement that the Dutch government would get the Comverse systems for a very reduced price and in exchange the Israelis would get full access to all tapped information."

För att kunna föra en ärlig diskussion om Svensk säkerhetspolitik det krävs en närmast komplett revision av historien. Minns vad Pinter sade i sitt Nobeltal, inte som en polemisk punkt utan som ett faktuellt konstaterande:

"To maintain that power it is essential that people remain in ignorance, that they live in ignorance of the truth, even the truth of their own lives. What surrounds us therefore is a vast tapestry of lies, upon which we feed."

Hur djupt ner i kaninhålet kan en sådan diskussion föras? Om flaskflaggad terrorism som 911 och Londonbombningarna?

Wall streets stöd till Bolshevism och finansiering av Hitler? Vi som inte ens kan utreda morden på Palme och Lindh ordentligt. Var ska vi börja för att ens kunna forma begreppen i en offentlig diskussion? Kommer du ihåg vår sista stora debatt i Sverige (innan FRA), omröstningen om euron som bara handlade om inrikes frågor utan att någon protesterade? Men jag håller med, det är många saker som borde diskuteras mer.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 13:33

FRA = Ryssland ?

Gasledningen och missilförsvaret gör Östersjön till en strategisk hotspot där man behöver total kontroll över all information. Vi utgör den nordvästra flanken i en global inringning av Ryssland, ett bondeoffer på det strategiska schackbrädet.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 13:45

Gasledningen och missilförsvaret gör Östersjön till en strategisk hotspot där man behöver total kontroll över all information. Vi utgör den nordvästra flanken i en global inringning av Ryssland, ett bondeoffer på det strategiska schackbrädet.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 11:45

Tjeckien = Kuba?

Nejdå det är inte bara du som minns Kuba eller tycker jämförelsen är passande. Enligt en analys i foreign affairs 2006 är missilförsvaret en integrerad del i en amerikansk förstaslagsförmåga. Det var publiceringen av den som utgjorde startskottet till kapprustning och ryskt bråkande vilket aldrig nämns i västmedia. Tre sista inläggen hos mig…

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 11:43

Nejdå det är inte bara du som minns Kuba eller tycker jämförelsen är passande. Enligt en analys i foreign affairs 2006 är missilförsvaret en integrerad del i en amerikansk förstaslagsförmåga. Det var publiceringen av den som utgjorde startskottet till kapprustning och ryskt bråkande vilket aldrig nämns i västmedia. Tre sista inläggen hos mig…

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 09:43

Rysslands noja på SvD

Polen och Sverige hand i hand, den nordvästliga flanken av den järnridå som på nytt byggs genom europa, denna gång av väst. Bra effektiv argumentation från din sida!

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 12:08

Polen och Sverige hand i hand, den nordvästliga flanken av den järnridå som på nytt byggs genom europa, denna gång av väst. Bra effektiv argumentation från din sida!

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 11:08

NATO eller Europa?

Vi har ingenting i Afghanistan eller någon annanstans i världen att göra med våra trupper.

Jag tycker inte ideen om en nordisk försvarsunion i sig är dålig, tvärtom. Bara den kan centreras kring ett regionalt egenintresse. Till det krävs en enorm politisk kraftansträngning och ett helt nytt informations och medieklimat.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 12:26

Vi har ingenting i Afghanistan eller någon annanstans i världen att göra med våra trupper.

Jag tycker inte ideen om en nordisk försvarsunion i sig är dålig, tvärtom. Bara den kan centreras kring ett regionalt egenintresse. Till det krävs en enorm politisk kraftansträngning och ett helt nytt informations och medieklimat.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 11:26

Välkommen till NATO

> En mer intressant diskussion hade varit vilken säkerhetspolitisk doktrin denna nya militär ska styras av och på vems uppdrag?

"Who rules East Europe commands the Heartland;

who rules the Heartland commands the World-Island;

who rules the World-Island controls the world."

— Halford Mackinder

Jag tycker den här artikeln är upplysande för att förstå doktrinen och vad militären skall användas till.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va

På vems uppdrag? Här är en dialog mellan Putin och några journalister från G8 mötet förra året.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va

GLOBE AND MAIL: If NATO had advantages in terms of missile defence, it could perhaps be of use? The US is taking unilateral action, but if NATO were to get involved instead it would not look like an imperialist step. Everything might look different if NATO or Russia were to become involved in these missile defence plans.

VLADIMIR PUTIN: If NATO were involved this would not fundamentally change anything because we know how decisions are made in NATO. They were made in the same way in the Warsaw Pact. There was a joke in East Germany: How can you tell which of the telephones on Honecker's desk is the direct line to Moscow? Do you know this joke?

DER SPIEGEL: No.

VLADIMIR PUTIN: The answer is: it's the one with only a receiver and no mouthpiece. (Laughter).

» Posted By yeslove On 2008/03/24 @ 14:17

> En mer intressant diskussion hade varit vilken säkerhetspolitisk doktrin denna nya militär ska styras av och på vems uppdrag?

”Who rules East Europe commands the Heartland;
who rules the Heartland commands the World-Island;
who rules the World-Island controls the world.”
— Halford Mackinder

Jag tycker den här artikeln är upplysande för att förstå doktrinen och vad militären skall användas till.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=6423

På vems uppdrag? Här är en dialog mellan Putin och några journalister från G8 mötet förra året.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=5938

GLOBE AND MAIL: If NATO had advantages in terms of missile defence, it could perhaps be of use? The US is taking unilateral action, but if NATO were to get involved instead it would not look like an imperialist step. Everything might look different if NATO or Russia were to become involved in these missile defence plans.

VLADIMIR PUTIN: If NATO were involved this would not fundamentally change anything because we know how decisions are made in NATO. They were made in the same way in the Warsaw Pact. There was a joke in East Germany: How can you tell which of the telephones on Honecker’s desk is the direct line to Moscow? Do you know this joke?

DER SPIEGEL: No.

VLADIMIR PUTIN: The answer is: it’s the one with only a receiver and no mouthpiece. (Laughter).

» Posted By yeslove On 2008/03/24 @ 05:17

Var finns det aktiva EU i den svenska politiken?

Utmärkta frågor.

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=7837

“Israel’s diplomatic and security goal…must be clear: joining NATO and entering the European Union.”

“The war we [Israel] are waging in the Middle East is not a war of the State of Israel alone (…) and we [Israel] are situated on the front lines.”
– Avigdor Lieberman, the Minister for Strategic Affairs

”In Podhoretz’s own words: “In the grisly scenario Cordesman draws, tens of millions would indeed die, but Israel — despite the decimation of its civilian population and the destruction of its major cities — would survive, even if just barely, as a functioning society. Not so Iran, and not its ‘key Arab [neighbours],’ particularly Egypt and Syria, which Cordesman thinks Israel would also have to target in order ‘to ensure that no other power can capitalize on an Iranian strike.’ Furthermore, Israel might be driven in desperation to go after the oil wells, refineries, and ports in the [Persian] Gulf.”

http://peacepalestine.blogspot.com/2007/10/fabio-mini-italian-general-operation.html
“We must prepare ourselves for the worst.”
– French foreign minister Bernard Kouchner

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 13:25

Utmärkta frågor.

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va

“Israel’s diplomatic and security goal…must be clear: joining NATO and entering the European Union.”

“The war we [Israel] are waging in the Middle East is not a war of the State of Israel alone (…) and we [Israel] are situated on the front lines.”

– Avigdor Lieberman, the Minister for Strategic Affairs

"In Podhoretz’s own words: “In the grisly scenario Cordesman draws, tens of millions would indeed die, but Israel — despite the decimation of its civilian population and the destruction of its major cities — would survive, even if just barely, as a functioning society. Not so Iran, and not its ‘key Arab [neighbours],’ particularly Egypt and Syria, which Cordesman thinks Israel would also have to target in order ‘to ensure that no other power can capitalize on an Iranian strike.’ Furthermore, Israel might be driven in desperation to go after the oil wells, refineries, and ports in the [Persian] Gulf.”

http://peacepalestine.blogspot.com/2007/10/fabio-
“We must prepare ourselves for the worst.”

– French foreign minister Bernard Kouchner

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 12:25

Dödförklara det säkerhetspolitiska liket

> Detta kräver förstås att EU och dess medlemsländer kan enas om en gemensam hållning.

EU fungerar fortfarande enligt Nice fördraget och det konsensus som råder tycks centrerat kring det ’transatlantiska samarbetet’.

http://www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=2245939
” …In their more candid moments, even the Poles recognise that this system is bizarrely advantageous to them. As a Polish minister once confided to your correspondent, “We have a population half the size of Germany’s and an economy about a tenth the size, and yet we get 27 votes to their 29. We would be crazy to turn down a deal like that.”

Röstsiffror i ministerrådet sist jag kikade:
Fd kandidatländerna/V10/Pentagon = 31%
DK/IT/NL/GB/ES = 21%

Den här artikeln är intressant när det gäller förhoppningar på EU.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=6423

@SideshowSurfer
Jo, så var det, men det var då det. Nu är situationen både ny och gammal på samma gång och man kan ställa frågan på systemisk nivå: Varför går det inte att åstadkomma eurasisk fred och avspänning? Det är för enkelt att skylla på ryssarna.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 13:06

> Detta kräver förstås att EU och dess medlemsländer kan enas om en gemensam hållning.

EU fungerar fortfarande enligt Nice fördraget och det konsensus som råder tycks centrerat kring det 'transatlantiska samarbetet'.

http://www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=22459...
" …In their more candid moments, even the Poles recognise that this system is bizarrely advantageous to them. As a Polish minister once confided to your correspondent, “We have a population half the size of Germany's and an economy about a tenth the size, and yet we get 27 votes to their 29. We would be crazy to turn down a deal like that.”

Röstsiffror i ministerrådet sist jag kikade:

Fd kandidatländerna/V10/Pentagon = 31%

DK/IT/NL/GB/ES = 21%

Den här artikeln är intressant när det gäller förhoppningar på EU.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va

@SideshowSurfer

Jo, så var det, men det var då det. Nu är situationen både ny och gammal på samma gång och man kan ställa frågan på systemisk nivå: Varför går det inte att åstadkomma eurasisk fred och avspänning? Det är för enkelt att skylla på ryssarna.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 12:06

> Detta kräver förstås att EU och dess medlemsländer kan enas om en gemensam hållning.

EU fungerar fortfarande enligt Nice fördraget och det konsensus som råder tycks centrerat kring det 'transatlantiska samarbetet'.

http://www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=22459...
" …In their more candid moments, even the Poles recognise that this system is bizarrely advantageous to them. As a Polish minister once confided to your correspondent, “We have a population half the size of Germany's and an economy about a tenth the size, and yet we get 27 votes to their 29. We would be crazy to turn down a deal like that.”

Röstsiffror i ministerrådet sist jag kikade:

Fd kandidatländerna/V10/Pentagon = 31%

DK/IT/NL/GB/ES = 21%

Den här artikeln är intressant när det gäller förhoppningar på EU.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va

@SideshowSurfer

Jo, så var det, men det var då det. Nu är situationen både ny och gammal på samma gång och man kan ställa frågan på systemisk nivå: Varför går det inte att åstadkomma eurasisk fred och avspänning? Det är för enkelt att skylla på ryssarna.

» Posted By yeslove On 2008/07/09 @ 12:06

«« Back To Stats Page